hudbarn

Mitt stackars lilla hudbarn har fått nya utslag i huden :( Har badat honom i klorhexidinschampoo som jag gjorde i sommras när han började men denna gången ger det sig nog inte, badade honom i onsdag men i lördags efter kalaset kände jag att det gick åt fel hål. Inatt när jag hämtade honom hade han legat och gangt sig på hela ryggen :( Eller ja där han kommer åt... Och mamma som fällde en sån fin kommentar hemma, "han kliar sig ju inte iaf"! Men nu gör han det med :( Har beställt tid till vår hudspecialltist på blå* tills på fredag, fanns inget tidigare. Hon lär väl säga baktriell hudinfektion men jag vill prata lite med henne om hur jag kan förebygga och hur ofta jag ska bada honom och sånt. Lika bra att boka en tid så man får det ordentligt gjort!

För övrigt har det varit två bra nätter, även om det va rlite tungt att komma till jobbet idag och höra om hur patienterna efter antten mådde. Men man kan ju inte rädda alla och man kan inte alltid göra allt rätt. Jobbigt!

Nu ska jag gå och sova! Imorgon ska jag nog boka tid till en massage och så ska jag ha myskväll för man blir ju trött efter en massage! God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0