Hjärtebarn

Idag är det Halmstad dags, ska snart bege mig, tänkte åka innan rusningen vid 16 avskyr verkligen köerna det innebär med att bo i storstad bara för att man kör vid en speciell tid! :P Tycker om landet där det på sin höjd kan råka vara 4 st bilar efter varandra en dag ;)

Idag har vi varit en sväng hos Lotta och Eva-Karin och tränat agility, skönt att vara ute och röra lite på sig. Texas och jag var ganska sega men vi 4 har ändå alltid lika roligt och trevligt ihop. Lilla vovven verkar dock ha blivit sämre i sitt hjärta också, han blev blå på tungan, men helt opåverkad i övrigt. Var tvungen att fråga Eva-Karin om hon också tyckte han hade konstig färg på tungan för man blir lite nojjig när det är sin egna hund man tittar på. Vet att han har ett blåsljud så vi får ta och u-ljuda hjärtat någon dag ockås. Ringde och kollade om jag kunde köra förbi jobbet på vägen hem och få det gjort men det var ingen bra dag idag, imorgon ska jag ju dit med huden men då fanns det ingen veterinär som u-ljuda hjärtan så får kanske bli ett besök på måndag på jobbet också, efter att jag har vaknat då ;) Jobbar natt hela helgen! Nu ligger hunden lugnt här och tittar på mig och hoppas att han har får äta lite av min mat med snart. Tungan har nu normal färg, men jobbigt om han får syrebrist vid ansträgning :( Det vill vi inte!! Men vad skulle annars ge den färgen på tungan :( Och är det mycket farligt då, min hund utan att få springa och va aktiv, det går ju inte! Nej vi får ta ett ordentligt snack med veterinären om det här!

Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0