Försov mig

Har haft en underbar helg i den Kungliga huvudstaden! På Fredagkvällen körde jag och Jojjo hela vägen upp och vi var framme vid 23 tiden. Himla mysigt att sitta och åka bil i 4h med en kompis man inte träffat på länge, det blir mycket tjöt! Och det blev inte mindre när vi kom fram! Vi lade oss sent men jag var ändå inte trött, hade ju jobbat två nätter innan, så till slut låg jag på min madrass och lyssnade på när bäda de andra flickorna snarkade, eller ja det var väl främst en ;) Till slut kunde jag inte låta bli att peta på henne för annars hade jag aldrig kunnat somna! Vi gick upp tidigt, 08.00, ingen kunde sova längre då! Men vi la oss i soffan och tittade på film och åt frukost :)

På lördagen shopade vi lite och på kvällen lagade jag och Jojjo mat till hela sällskapet va var hos! Det blev stuvade makaroner och Jojjos hemmalagade köttbullar! Mycket god middag blev det! ;) Sen sjöng vi Singstar resten av kvällen :P Halsen värkte på alla när vi gick och lade oss på småtimmarna! Och på söndagen körde vi hem efter frukost vid 11-tiden :) Och jag och Jojjo hade mycket viktiga frågor att prata om en trött söndag 4h i bil. Ojojoj! ;)

Måndag morgon! Dags att gå till Sahlgrenska för inskrivning, kl 09. Och klockan ringde 07.00 för att jag skulle hinna göra mig iordning och det tar nästan 1h dit oavsett om man kör bil eller ta spårvagn, särskilt vid den tiden på morgonen. Kom i tid dit iaf, perfekt sådär 10min innan! Det blev en "lång väntan" fick inte träffa någon fören kl 10.30. Det tog typ 10min mitt första möte med sjuksköterskan, sen fick jag vänta på att träffa läkaren, det tog också typ 10min, hon ställde samma frågor och lyssnade på hjärta och lungor igen. Hon tyckte jag såg sportig ut :-) Jag tycker om att se sportig ut, typ mitt mål, blev väldigt glad för hennes kommentar :) Sen skulle jag träffa narkosläkaren, de hade mycket att göra så blev nog inte innan lunch. Blev bjuden på lite macka och yoggi och sen väntade jag, och väntade och väntade! Klockan 14.15 fick jag äntligen träffa en! Hon var jättego, tur det efter den dagen! Fick reda på lite om hur narkosen kommer att vara och hur det kommer gå till. Fick ställa alla mina frågor också, som jag kom på, för det är ju lättare sagt än gjort att bara komma på sådär på beställning ;) Ska ha massa äckliga slangar överallt när jag vaknar, en v-sond ska jag ha, den går genom näsan ner i magsäcken, yeah, tänk och vakna med den i i halsen och allt! Fy för, vad har jag gett mig in på!!

Var hemma vid tre tiden och lagade lite mat, vid halv fem gick jag äntligen och lade mig, tog 1h att somna och klockan ringde 30min senare, jag försov mig! Kom lite sent till jobbet, fast jag ringde och sa det. Och folk skulle typ ändå inte märka om man kom 20.30 ;) Kom till jobbet och insåg att jag hade glömt mitt kort och nycklar på jobbet så jag kom varken in på jobbet, eller ut från jobbet när jag slutade... Bästaste Eva-Karin och Lotta var som tur väl vid jobbet och tränade agility i rastgården med lite folk så jag lånade hennes stuff!! Tack för det! Hade inte varit roligt utan!

Nu är det tisdag och jag har en del att göra, måste dusch, diska, plocka undan och handla, och så vill jag ha en Iphone, har jag sagt det ;) Helst NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0