Äckligt pencillin i 20dagar

Varit på besök med vovven på jobbet.. Han har återigen fått en baktriell hudinfektion, han hade en för ½år sedan och han hade en för nästan exakt 1år sedan. Var hos vår hudspeciallist. Vi hittar ingen annan orsak än att det är de fuktiga blöta månaderna han får det i och med att han är bra där imellan. Vi har fått en ny dunderkus antibiotika behandling. Texas tycker den smacka äckligt även i den godaste, största korvbit jag kan hitta. Kul vi ska ha morgon och kväll i minst 20 dagar! Och nästa gång vi åker på samma symtom, behöver vi inte boka ett besök utan bara be om tabletterna, hade jag säkert kunna göra nu med men jag ville göra det ordentligt. Få 30min av egen tid och kunna fråga och diskutera utan att känna sig stressad för att man jobbar samtidigt. Det var helt klart värt det. Dessutom jobbar jag nätter resten av september och då har man inte någon tid till egenvård av hund, om det inte är en väldigt väldigt lugn natt.

Igår hade vi en trevlig kväll i Halmstad! Köpte bara ett set med "frysburkar", fast man kan ha de i kylen med ;) Texas showade lite för folket och jag tror han lyckades göra succé som alltid där han för sig! ;) Min goa lilla älskade vovve :) Känner noll och ingen motivation till att vara ute idag. För tredje dagen i rad har vi en sådan där konstig dag, det blåser mycket, det lugnar ner sig lite, det störtar ner regn från himmeln, det är uppehåll lite och så går det runt runt så. Tror det blir en kort promenad för vovven idag med, men imorgon får vi skärpa till oss. Just nu ser det inte ut som att Texas vill gå ut i alla fall. Han har däckat under soffbordet och sover sött, trött efter besöket hos veterinären kanske :)

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0