en hel helg och måndag morgon

Nu är faktiskt, äntligen, denna jobbhelgen över! Jag trivs med nätterna men det börjar bli kämpigt. Så här jobbigt var det inte i börjna, eller så jobbigt är det inte, eller det beror ju på hur ni tolkar det ;)

Idag innan jobbet tränade jag och Texas och Eva-Karin och Lotta agility, vi trände i jobbets restgård, tydligen har stiftelsen BlåStjärnan agilityhinder och vår nyckel passade dit så vi lånade :-) Det gick över förväntan för lilla T! Eva-Karin och Lotta är så himmla duktiga! Och de tränar mycket flitigare än vad vi gör, och det är så roligt att se deras framsteg!! Önskar att jag tog tag i mig själv och tränade mer också, men Texas har inte riktigt den potentialen som jag vill ha för att tävla och då blir det mest skojträning, och vi tycker om det jättemycket med när det faller in liksom, vi kämpar inte så hårt ;). Han springer på bra så länge jag har tempo och hoppar nästan alltid felfritt men den där extra glöden och taggningen som han hade när han var yngre är inte alls befintlig på samma sätt. Och det är kanske inte så konstigt när hunde snart fyller 7år och de första 4år var riktigt tuffa, slitsamma, fruktansvärt roliga år ;) Idag tränade vi iaf styrning och svängar med vovvarna, det gick kanon! Helt plötsligt kunde de sväng! Nästan ;) Men det såg så proffsigt ut idag så jag blev så där jättemycket sugen på en ny hund, en hund som jag kan göra till en utspäglad agilityhund. Det tar ju iofs över 1år innan man kan träna på allvar, men visst vore det kul!? En Austrailien shepard eller en springer till, hmpf, svårt val ;) faktiskt...

Nu har jag kommit hem och ska snart försöka sova, fick ett sånt otroligt sug efter kroppkakor, alltså helt galet sug, så imorgon ska jag åka och köpa potatis och fläsk och sen ska det rullas potatis med kött! mmm, längtar redan! Och just det, det är kanelbullens dag idag :) Jag bakade äppelkanelbullar iförgår, hade med allihop till jobbet idag och de var mycket uppskattade! Jag har ätit min beskörda del av dem ;)

Hej hopp!


Kommentarer
Postat av: Birgitta

VADDÅ SVÅRT VAL???!!!

2010-10-04 @ 08:34:24
URL: http://www.kamelens.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0