Vinterdag

En kall kall kall vinterdag är det i Göteborg! Texas och jag gick upp ganska tidigt och efter frukost gav vi oss ut i det fina vädret! Termometern visade -14 grader, lite för kallt för att ta med kameran ut, händerna fungerar ju inte utan vantar i kylan, annar hade det varit perfekt fotoväder! Underbart vackert överallt! :)

Efter 1,5h ute var det skönt att komma in i värmen, det tyckte Texas med. Det syntes att han tyckte det var lite kallt och sen fastnar det små isklumpar undertassarna när vi pulsar i snön och det tycker han inte om! Men rätt som det är så skiter han i allt sånt och får sig ett ryck på de öppna ytorna på kvibergs ängar!

Har varit på MyDog både igår och i förrgår och jag har handlat massa nya prylar!
* En ny borste som tar bort den döda pälsen
* En ny sax att klippa tassar med, har i 6år använt IKEA-saxar, många IKEA-saxar! Det var lite skillnad igår när jag gjorde vovven fin med den nya saxen, den klippte likosm faktiskt av håret där jag ville och direkt! ;)
* Fick på köpet en temp, som jag itne har haft förut! Tur att vovven har varit frisk och hoppas han fortsätter med det!
* 8st tuggben i olika storlek och form!
* En ny klotång! Köpte en för 6år sedan när vovven var "ny" och den har varit BÄST! Tyckte det var dags för en ny och den provade vi också igår men tyvärr tycker jag inte lika mycket om den som den gamla! Nya grejer behöver inte alltid vara bättre än gamla det är ett som är säkert!

Igår när jag kom hem från mässan som jag hade gått på hela eftermiddagen på med Eva-Karin så trimmade jag min hund och gjorde han finast i Göteborg! Kan inte hjälpa det men jag tycker inte det finns någon så fin som min! ;)

Har redan lagat lunch och ätit och som sagt så har vi ju varit på en lång promenad också och dagen känns väääldigt lång! Vill ju ha de lika trevligt och mysigt som jag har haft det hemma med familj och vänner men de finns ju inte här :( Det är lite jobbigt innan man har kommit in i vardagen igen...!

Ringde mamma och gnölade lite :P Hon föreslog att jag skulle göra pizzabullar! Det lät både gott och roligt tycker jag så det kanske blir en tur till maxi för att köpa lite innehåll till dom så jag kan baka någon gång under dagen! :)


Texas på morgonpromenaden =)


Kommentarer
Postat av: Benny

Han måste vara något extra...Texas

Åker man som Göteborgstjej tvärs över hela landet & sedan båt över till Gotland, för att få rätt hund så måste han va fin :-) Vår "Egon" har också några Rindibarn........Lycka till med sommarjobb

Kommer att titta in här fler gånger

2010-01-11 @ 00:18:27
URL: http://www.lisaardh.se/Benny/
Postat av: Maria Norrman

Hej Kitty! Kul att följa er dig och Texas i bloggen.

Såg att du köpt en borste som tar bort död päls på MYDOG.Var det en sådan med 2 olika "kammar" som man vrider på? Jag var nämligen också på den utst. och hade tänkt köpa en sådan med 2 kammar men uppstäckte när jag kom hem att jag glömde att inhandla den. Så min fråga är igentligen om du möjligen har någon adress eller om det står ett namn på företaget som säljer kammen/borsten.

Hoppas att du förstår vad jag menar.

MVH Maria Norrman

2010-01-18 @ 00:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0