Att ha hund del 2

Nu har det gått ett par dagar sedan jag kom hem från Västerås. Resan började inte på bästa sätt. Hade jobbat natt och var hemma vid 03-tiden. Klockan stod på 06.45 för att jag skulle hinna med tåget 08.00. Skulle ju få fortsätta min sömn på tåget! Några minuter innan klockan ska ringa väcker Texas mig. Konstigt tänkte jag och han sa på sitt egna lilla vis att han ville ut, så vi gick ut. Visade sig att han var lite lös i magen. Men jag tänkte inte mer på det. Det kan man ju vara. Åkte in till tåget och satte oss till rätta. Texas var lugn cirka 30min sedan började han röra på sig, spydde upp frukosten och när det sedan hade gått 1,5h så sa Texas att "mamma jag måste ut!!" Såg att min stackars lilla vovve inte mådde bra. Han dreglade och slickade sig runt munnen hela tiden, han gick i cirklar under bordet på tåget, förstod att han behövde bajsa igen, hörde att det var ett stopp om ett par minuter och tittade ner på Texas och sa till honom att det bara är några minuter kvar. Biljettkontrollanten sprang förbi och jag frågade hur långt stoppet var men det var bara stanna och köra. Ingen tid till att gå av. Han informerade om att nästa tåg gick om 2h... När stoppet kom och vi gick av tåget sprang Texas till en gräsplätt och hade racerdiarré och kräktes samtidigt :( Stackars stackars vovve :/ Han mådde inte alls bra. Vi ringde SJ och fick nya biljetter till nästa tåg. Fördrev tiden i Falköping dit vi hade kommit och funderade på om vi skulle åka hem igen istället. Hade 3h på tåget kvar och med diarré är 3h mycket och det enda stället vi kunde gå av på var 6min i Örebro! Men vi chansade! Vi ville ju till Västerås och Lina väntade ju på oss! Det gick som tur väl vägen. Men jag kunde ju inte sova någonting så det va 2.5h sömn den natten. Och inte ägnade vi dagarna i västerås åt att sova heller ;) Hela Måndagen mådde Texas jättedåligt men på tisdagmorgonen var det lite bättre. Vi behövde bara gå ut en gång på natten också :) Och ingen olycka hände någonstans! :) Trots att Vovven mådde dåligt så blev dagarna riktigt bra! Film, massa massage, min och Linas grej ;) och så hyrde vi ett relaxrum. Det var ett jättestort rum med en bubbelpool för 15personer, en bastu, musik och tända ljus! Haha dit kom Lina och jag och hade melon, nektarin och vindruvor samt lite apelsinjuice med oss ;) Det var LYXIGT! Och hela kalaset kostade bara 180kr var! Det var det lugnt värt! Helt underbart hade vi det! Och tågresan hem gick mycket bra! Texas sov hela vägen :) Kom fram till att jag ska aldrig mer åka tåg med hund, att köra bil passar mig mycket mycket bättre! ;) Då kan hunden må dåligt utan att man behöver vänta 2h för det ;) Så kan det vara att ha hund ;)

Har jobbat två hektiska dagar på jobbet, idag är jag ledig och har ägnat dagen åt att tvätta och plocka lite. Har tvättat 8maskiner tvätt! De sista håller på att torka. Nu ska man bara göra något åt all ren tvätt :/ Det är ju typ det tråkigaste av allt! ;) Imorgon ska jag jobba 12-21! Det var inte planerat utan det blir lite extra pengar nästa månad!

Ska förska plocka in lite tvätt, känner på mig att jag inte kommer få in all idag ;)

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: MAMMA

KOMMER FRÅN BIOSALONGEN SETT EN BRA FILM TILLSAMMANS MED PAPPA O EVVE. KAN TYVÄRR INTE TITELN. VARIT HOS MORMOR O MOSTER MED NYA KLÄDER DE BLEV RIKTIGT FINA OCH NÖJDA. SOV GOTT!

2010-08-28 @ 23:41:27
Postat av: Birgitta

stackars vovve, inte roligt för någon av er. Kennelmamman hade också en tågresa med Pennie som hade uvi och det var inte så kul, sa hon

2010-08-29 @ 08:06:49
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: anna-karin

Tack! Kom just ihåg att själv tömma tvätten;)

Men stackars Texas:( inte kul att åka tåg med dålig mage. Har väntat på det här inlägget om hur du hade det hos Lina! Kul att ni ändå hade kul:)

2010-08-29 @ 13:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0