Praktiken dag 3

Idag är tredje dagen på praktiken! Det går bra! Min handledare gör ett bra arbete och vi kommer bra överrens! :) Allting känns bra faktiskt! Och lyckas med både provtagningar och nålsättningar, och handledaren tror på mig och det betyder mycket!

Texas har mjäll på ryggen och har haft den ett bra tag tillsammans med små sårskorpor, gissar på hudinfektion, igen...... Han hade ju det i oktober-09!! Ringde jobbet och pratade med en veterinär och i och med att jag har provat med klorhexidinschampo bad x 5 och det inte blivit bra fick jag antibiotika utskrivet som jag kan gå och hämta! Bra jobb man har ibland! :) Som veterinären sa, de är ju restriktiva med antibiotika men jag har verkligen försökt utan nu känner jag, och det går inte bort :( Hopaps han blir bra nu :) Den härliga vårvärmen gör vovven trött och andfådd också, vovven börjar bli gammal tror jag. Han går nu oftast bakom mig på promenaden och det har aldrig hänt förut! Han går där och lunkar på :) Och jag som ska satsa på agilityn nu ;) Kanske skulle ha tänkt på det lite tidigare ;) Men även om han inte har samma tempo och ork nu så märks det att han tycker det är kul, så även om vi inte har bästa tiden på banan så roar vi oss i alla fall!

Idag har vi tagit en day of! Har varit ute på en lite kortare vända och legat och gosat i soffan istället! Tror vi båda behövde det! Imorgon är sista praktikdagen för denna veckan och sen är det helg!! :) Skönt!



Sötaste sover gott :)


Kommentarer
Postat av: Robyn

Hoppas vovven blir bra nu.

Ha en bra helg.

/R

2010-04-16 @ 13:44:54
URL: http://nikeojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0