Bebisar

Idag har jag gått på förlossningen, fick äran att vara med när två bebisar såg dagens ljus för första gången! En normalförlossning och ett kejsarsnitt! Inte avskräkt men jag tror jag väntar lite med bebisskaffningen ;) Är glad att jag fick möjligheten att se hur en barnmorskas dag kan se ut! Kanske blir det ändå, när jag har tröttnat på att köra ambulans! ;) Fast i ambulansen kan man säkert få vara barnmorska någon gång, det vet man inte ;) Spännande yrke det där ;)

Själv har jag en stor bebis hemma, som ni vet, ja han har ju fyllt 6år men han är fortfarande som en bebis! ;) Och inte ett dugg mindre krävande än ett heller! :) Är riktigt trött idag, somnade visst en halvtimme sådär, en Power-Nap som det så fint heter. Kanske inte så bra men ögonen kunde inte hålla sig öppna! Sitter och äter nu, det blev mammas köttfärsås! Den bästa som finns! Det är alltid ett alternativ när man inte vet vad man ska laga för mat! :) Nu är jag snart mätt och ska inta soffläge resten av kvällen! Imorgon är det back to practice igen! :) Ska bli "skönt" att gå på sin hemma avdelning där man i alla fall kan lite rutiner även om det har varit både lärorikt och riktigt spännande att vara en dag på akuten och en dag på förlossningen!


En bild på den vackraste som så snällt väntar på mig här hemma om dagarna! :)
Älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Det är värt allt besvär att få barn, tro mig och fråga Mikaela. Hon hade dessutom en dröm förlossning. Var uppe direkt efter och åkte hem inom ett dygn.

/P

2010-04-27 @ 13:34:34
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Eva-Karin

Gud vad spännande med en dag på förlossningen. Jag han iaf vara med på den sista valpens födelse i norge i helgen. Kom dit lagom till den sista av tio söta goldenvalpar var på väg ut :)



Jag tänkte att jag tar vagnen hem till dig så åker vi tillsammans ut i morgon. När hade du tänkt åka.

Har även bestämt mig för att gå med i mölndalsbrukshundklubb. De ligger såpass mycket närmare och har pratat med Sofia Albertssons kompis som brukar träna där och har fått kontakt med ett gäng som brukar träna på torsdagar. Så ska dit på torsdag och träna lite med dem :) Så får hoppas att de är snälla :)



kram

2010-04-27 @ 17:35:27
Postat av: anna-karin

Vad roligt det lät med förlossningen:)

Är mammas köttfärs lika god som din så förstår jag om det blev god mat;)

2010-04-28 @ 19:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0