Valborg

Nu är en helt underbar helg snart slut! Hade ingen lust att åka hem till lägenheten idag när vi vaknade ute i smålandsskogen. Vi har i alla fall haft fyra dagar och 3 nätter tillsammans med underbara vänner! Det blev en hel del bra bugg på torsdagkvällen och fredagen och lördagen har vi ägnat åt att jobba på vår solbränna tillsammans med massa massa snack och allmänbildning! Vi har kört barn jepordy! Så pass på för vi har gott igenom i princip varenda fråga på hela spelet! Vi har även spelat lite korcket! Kan ju inte påstå att jag var den bästa på att knocka men kul hade vi och det är ju huvudsaken! Texas har naturligtvis varit med hela helgen! På lördagen låg vi nere på stranden och solade, det var perfekt värme! På sommaren blir sanden så varm att man bränner fötterna, nu var det bara varmt och skönt att gå i den! Pojkarna, det vill säga Jonni och Texas, badade! Texas badhund som han är simmade och simmade och simmade tills jag knöt fast honom i ett träd, då började han pipa och gnälla, men jag tyckte att det räckte nu, vattnet är ju inte så varmt så han blir ju lite nerkyld efter ett tag. Han får ju inte dra på sig en förkylning nu när det är dags för utställning på lördag!!!

Inför utställningen har jag precis klippt hunden, då kan alla små oundvikliga jack och kanter som bli snygga till sig och jag kan klippa bort tussarna som står ut på torsdag! På onsdag ska vi till en klasskompis och tvätta pälsen ;) Har ju ingen badkar själv att bada vovven i men det har löst sig! Och då kan jag klippa de där eventuella tussarna på torsdag för på fredag ska vi ju åka ;)

När jag körde hem köpte jag även mer blommor till min balkonglåda! Det blev röd/rosa hänglobelior som får stå tillsammans med smultrobusen och solrosen, om de två sistnämda överlever, de var snustorra idag när jag kom hem! Trots att jag övervattnade dom i torsdags innan jag åkte! aja jag gjorde så gott jag kunde =/ Inte lätt att stå på en solig balkong i tre dagar!

Jag känner mig nästan stressad över hur kort den kommande veckan kommer bli! Har ju så mycket att göra...!

Nu ska jag gå ut med hunden sen blir det lite mat och myskväll i soffan :) Har blivit en del sena nätter och inte så mycket sömn och på söndag eftermiddag tar tröttheten ut sin rätt! Hoppas ni haft en lika bra helg som jag och vovven! /K

Kommentarer
Postat av: MAMMA

HEJ!

DET LÅTER SOM EN HÄRLIG HELG. SOV GOTT SÅ HÖRS VI I MORGON.

2009-05-03 @ 23:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0