Examination imorgon!

Imorgon är det dags att ha examination i delkurs 2 i kursen Omgivning. hälsa och ohälsa 30hp. Detta är bara en av tre delkurser i den kursen, men imorgon är en tredje del klar. Vi ska inte ha någon "vanlig" examination, det vi kallar salstena, vi ska ha en muntliga redovisning. Vi har fått i uppgift att ta fram fakta om folkhälsan i en stadsdelsnämd i Göteborg. Vi har stadsdelen Lärjedalen. Vet ni hur galet mycket statestik det finns att hämta på internet!? Bara man vet vilka sidor man ska gå in på och vad man ska söka efter finns det hur mycket som helst. Det är skönt att variera examinations sätt lite, inte lika nervöst imorgon, känner mig rätt säker på det jag och min grupp har åstadkommit. Dessutom har varken vi eller lärarna aldrig provat de här då vår klass är först på den "nya" sjuksköterskeutbildningen så vi är som försökskaniner, det betyder att alla tolkar allt vi gör lite olika och lärarna har ofta överseende med detta. Annars hade det ju inte funkat :P

Efter skolan ska Texas och jag sätta oss i bilen och fara hem hem hem. Bilen ska besiktigas och få en ny framruta! Den här gången är det ingen annan än kölden som har spräckt den, kommer se så bra ut när jag kör tillbaka, hem, till göteborg på söndag ;)

Om jag hade flyt igår med allt jag gjorde började den här dagen lite mer knasigt. Ställde klockan på 08.00 igår, skulle vara i stan vid 10.00. Vaknade flera gånger under natten och tänkte att nu ska jag snart gå upp, men nä, klockan var halv två, sen var den tre och sen var den halv sju. När jag gången därefter tittade på klokcan var den 09.23!?!?! Hur sjutton blev den det!? Och vem stängde av klockan, jag har inte den blekaste aning om att jag har gjort det! Och Decci som skulle upp samma tid som jag hade också försovit sig och inte märkt att klockan var så mycket, hon kom ut ur ducshen när jag sladdade runt i lägenheten och tog på mig kläder. Mackan bredde hon sedan åt mig och hon tog morgonpromenaden med hunden, så jag och mackan gick till spårvagnen och jag var just in time i staden! Har nog aldrig försovit mig, i alla fall inte i 1½h, dessutom var det ju inte ens tidigt och jag hade lagt mig redan 22.15 kvällen innan, fattar inte hur jag kunde sova så länge :P

Den här dagen börjar ta slut nu, imorgon står klockan på 06.30, får nog ställa två klockor så jag inte missar min examination imorgon, vore ju lite tragiskt! God natt på er!



Texas


Kommentarer
Postat av: Birgitta

och just den morgonen så sover hunden som en stock han med. Tänk att de aldrig ställer upp när man behöver dom (som väckarklocka) :)

2009-03-11 @ 08:30:21
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Pernilla

Lycka till!

/P

2009-03-11 @ 10:04:59
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0