Jobbig dag.

Natten har varit jobbig. Jag har fått "skav" i halsen. Känns som man har ett rakblad ivägen varje gång jag ska svälja. Vaknad vid 03.15 och visste inte va jag skulle ta vägen, ögonen rann av smärta när jag svalde. Gick ut i köket och åt lite glass, det var skönt ett litet tag men sen hjälpte inte det heller längre. Gick och lade mig, somnade inte riktigt, upp igen vid 06.00 när Decci skulle till jobbet, beklagade mig lite för henne, tog lite värktabletter och gick och lade mig igen. Tänkte jag skulle gå upp lite tidigare idag, brukar vakna någon gång vid halv nio nio men sova vidare men nu när jag vaknade var klockan redan 10.15. Upp ur sängen, fortfarande jätteont i halsen när jag sväljer. Kollar lite på tv och tar en promenade med hunden. Vi är ute i skogen och busar. Glömmer av det onda lite, skönt!

Det är inte bara en jobbig dag för att jag har fått ont i halsen, några dagar innan julafton gick en kompis till mamma och pappa och en vän till familjen bort. Han har funnits i mina tankar många gånger sen dess och jag hör precis hur han pratar och hans dialekt. Han var lika gammal som min pappa, det känns fel och tankar kommer om att det kunde varit min pappa. Idag är det begravning och mamma och pappa är där. Jag tänker på er mamma och pappa och jag tänker på familjen han lämnade efter sig. Ta hand om er!

När jag var hemma var jag och mamma inne och beställde en blomma att sätta hos honom. Den blev så fin...



Ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Vad fint du har skrivit. Jag uppskattar varje dag och tycker jag har det bra, även om det ibland är lite för mycket sysslor. Man ska vara nöjd med det man gjort och inte bara söka saker man inte hann.Boken "Att finna glädje" av Kaj Pollack kan hjälpa en. Ha det bra!

2009-01-16 @ 18:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0