*fniss*

Idag när jag åkte hem bestämmde jag mig för att jag skulle göra ungsbakad lax med potatis och vitvinssås. Sååå jag behövde köpa lite vitt vin. Det gåt fort tänkte jag :-) Skulle ju bara ha de, lite cider till Decci och så lite vin till mamma så hon slipper åka med det på tåget! Haha jag fick nog alla i perosnalen att skratta! Jag var på systemet i 30min! Först skulle jag då ha vitt vin, frågade och fick tips, jag frågade om det var ett sött vin, hon som hjälpte mig skrattade lite och sa att det är det syrliga man vill ha i maten ;) Bort gjorde tänkte jag! Sen skulle jag ha en vinflaska, vet precis hur den ser ut så det kan ju inte bli så svårt tänkte jag! Dessutom hade jga frågat pappa vad den hette så det var ju inga problem! Gick runt i hela butiken och hittade den inte! Frågade i kassen efter den, hon tittade på mig och log på mig, sen sa hon - vet du va du just frågade efter, att köpa ett par skor men köper en tröja, jag pratade alltså inte ens om samma sak, haha bort gjorde nr 2. Och hon var inte den ända jag frågat ;) Alla försökte hjälp mig att hitta de jag försökte få fram att jag letade efter. Ringde pappa igen och fick ett annat namn, nä det fanns inte heller. Nähä tänkte jag, då får jag ringa mammas vinkompis och höra om hon vet mer exakt vad de heter! Ulrik konstaterade att det var ett vin som mamma brukar köoa i tyskland som jag sprang runt och letade efter! Haha jag gick fram till hon som hade hjälpt mig mest igen och hon skrattade när jag sa de sen hjälpte hon mig att leta upp ett annat vin som nog skulle motsvara de, Ulrika fick färklara för mig vad jag skulle leta efter ;) Ja de har nog något att skratta åt imorogn på lunchen också ;) De bjuder vi på!

Har fixat bilder till datorn!

Här är en bild från helgen =)


Och nedanför är vi på halloweenmaskerad i Stockholm!



Imorgon är det sovmorgon! Ska vara i skolan vid 14.00 på processorienterad handledning, de fungerar som ett gruppsamtal där man kan prata om man har det jobbigt eller har de bra! Eller vad man vill ;) Det kan ju vara bra att göra ibland! Vi har i uppgift att "ta med oss något" till varje samtal. Jag har ingen aninng om vad jag ska ta upp imorgon men de köser sig väl! Efter det ska jag jobba kväll! Kommer inte hem fören vid 22.30 :(

Förövrigt har det varit en riktig bra dag och jag har varit så glad hela dagen! Vet inte varför, precis som man inte vet varöfr man är ledsen ibalnd, men det gör ingenting, inte när man är glad iaf! Hoppas det blir en lika bra dag imorgon! KRAM!!

Kommentarer
Postat av: MAMMA

HEJ!

Spännande med all denna vinexpertis för en flaska vin till mig, det måste bara bli toppen!

Vi syns snart!

2008-12-02 @ 22:24:16
Postat av: Johanna

Hej tjejen.

Allt bra? :P

2008-12-03 @ 13:38:29
URL: http://hannis-sen.blogspot.com
Postat av: Ulla-Britta

Hoppas mamma uppskattar vinet...hon skulle väl inte våga göra något annat efter allt jobb du lagt ner på det ;-)

Man får bjuda på sig själv ibland för att förgylla livet även för andra-för ofta har man roligt själv åt det efteråt även om det just då kan vara lite småjobbigt!

Vilken god mat du lagar, ska du kanske extraknäcka som kock?!

Jag vet att du kan göra goda jordgubbsmuffins men mat har du aldrig fått tillfälle att göra här.

2008-12-03 @ 17:58:23
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0