Slottskogen för första gången och bad med vovven!

Idag har jag och vovven gått i Slottskogen för första gången! Eva-Karin och Lotta guidade oss runt. Det finns sälar, pingviner, hjortar, älger, får, getter, massa fåglar, hästar och säkert en massa annat! ;) Det var inte så mycket folk idag, det ösregnade nämligen inte. Och det var knappast så att regnet avtog efter en stund, det snarade ökade! :S Fyra dyngsura själar kom hem till Eva-Karin! Vi var inne ett par timmer, käkade mat och bakade kladdkaka och tittade på valpar! Efter det började det klarna upp ute och vi ville gå ut igen! Det var jääte fuktigt ute och hundarna var inte på hugget! (vi skulle ju fota!) Så Eva-Karin kom på den bra iden att åka och bada! Hörde du Texas, du ska få bada!! :) Enligt Texas finns det inget bättre än att bada! Och om ni hade varit med idag hade ni förstått vad jag menar! Vi gick en promenad runt sjön, Texas simmade medans vi andra gick om jag säger så ;)




Tänker nog inte riktigt på samma sak! ;) Texas undrar nog hur länge han måste sitta där och vänta, han vill ju bada! Och Lotta tycker nog att det är ganska härlgit att bara sitta och titta på vattnet! :)


ÄNTLIGEN!!


Hopp!


Plums!


Uppe igen! Men vart tog bollen vägen!?



Ja, det finns inget bättre än att bada om du frågar Texas!

 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

ett äkta Tigersprång. Ligger i släkten

2010-05-16 @ 08:08:00
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Kitty

Tycker om den släkten, väldigt väldigt väldigt mycket!! <3

2010-05-16 @ 10:26:07
Postat av: Eva-Karin

det var tur att du berättade om fenomenet "vatten svans" igår. För i går kväll efter jag hade varit ute och kissat med Lotta så blev hon jätte orolig och gick omkring och fick liksom ingen ro i kroppen (och hon är normalt väldigt kvällstrött och somnar direkt). Så jag tänkte att det är väll magen som krånglar och klädde på mig och gick ut med henne igen. Då ser jag att svansen bara hänger. Hon kunde liksom inte röra den. Men jag höll mig ju iaf lugn och gick in och läste i mina nyinköta böcker :P, där stod precis det du hade berättat. Lotta somnade så småningom och det verkade bli bättre under natten. I morse när jag vaknade så kunde hon vifta lite på svansen även om hon ite kunde lyfta den, och nu när vi var ute och gick så lyfte hon den ganska så bra. I böckerna stod det att det oftast tog 2-3 dygn för det att gå över men det måste ju vara det vad skulle det annars vara? Hon är även lite tröttare än normalt men det kan ju bero på en ansträngande dag i går och att hon sov dåligt i natt. Var bara så glad att du hade sagt nått om det så jag inte fick panik i går kväll och hade trott att hon hade nåt nervfel eller nåt. Hoppas Texas klarade sig lite bättre (trots att han var i och badade mycket mer).

Massa kramar från oss

2010-05-16 @ 13:15:16
URL: http://www.lottaskoja.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0