Städvecka

Den här veckan jobbar jag natt hela veckan. Det betyder att man har mycket ledig dagtid och jag har bestämt att jag ska använda den väl. Jag ska städa på sådanadär ställen som man aldrig gör. Idag har jag börjat med skaferiet! Det var kanske inte jättestökigt men OJ va skitigt och dammigt det var :S Och där förvarar man mat! I och för sig i förpackningar, men ändå! Det var äckligt! :P Ska fortsätta i köket alldeles strax! Tar bara en paus! ;)

Dagen började ju knappast på bästa sätt. Gick och lade mig vid 04.00 och klokcan 08.00 vaknar jag av att någon borrar i huset och väggarna skakar! Gustafsson i mig tände till, klockan var ju bara 08.00! ;) Ligger där, nyvaken och skittrött och funderar på vad jag ska göra, då går brandlarmet också, jippi, va bra det går att ignorera det! Not, så går och det låter ännu mer, kikar ut genom titthålet på dörren och då fattar jag! Det är grannen mitt emot som byter dörr, till en säkerhets dörr och det är en arbetare som står där och borrar och startar brandlarm, JIPPI! Kan ju inte be honom att inte göra sitt jobb så jag lägger mig i sängen och räknar borrhål och hoppas att det inte är så många kvar... när borren äntligen tystnar... då kommer hammaren fram! Det ska in plugg eller nåt i varenda j'vla hål som han nyss borrat upp i betongen............ Då längtade jag efter ett eget hus där man får sova ostört vill jag lova! Kanske ska leta upp ett billigt litet hus i norrland till mig och hunden ;) Men vid 10 tog han iaf fika (tack gode gud för fika paus) och då kunde jag somna! Och sen sov jag tills han kom tillbaks men då väsnades han inte så mycket så sov vidare till klockan 13.

Idag ska Eva-Karin flytta in i sin nya lägenhet, eller i alla fall börja! Så jag och Texas ska möta upp henne där senare idag och kolla in hennes nya ställe och bära lite lådor! :) Spännande!

Ha en bra dag!
/Kitty och Texas


Före / Efter


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tänk att jag har faktiskt städat skafferiet idag jag med. Nytt papper blev det på hyllorna också.

2010-08-17 @ 21:24:59
URL: http://www.kamelens.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0