Vi har motionerat!

Japp! Idag har vi motionerat ordentligt! Vi har varit ute och joggat! Jättetrötta är vi nu! ;) Känns riktigt bra!

Texas har drabbats av torr hud, mycket torr hud, jag jobbade i helgen så jag visade upp honom för en veterinär. Man vet ju själv hur det är när man är torr i huden, det både kliar och svider och Texas håller på att klia sig och slicka på ryggen. Så nu har han efter rekommendation fått ett nytt schampoo, epi-soothe, som är klådstillande och ett balsam som är välditgt återfuktande! Han är badad två gången, han ska badas varje dag! Det har gjort UNDERVERK! Eller jag undrar om det var aloe-veran jag lade på igår kväll som gjorde underverk ;) Aloe-vera är bäst! Han fick i alla fall sova med tratt för att låta den vara och det tycker han är lite bökigt men det måste vara så skönt att slippa klia och slicka på huden! Hoppas det blir bra nu! Ska jobba på torsdag och fredag så då blir det återbesök till veterinären i alla fall ;) Man kan ju säga att jag har ett bra jobb! Det spara några hundralappar att bara kunna visa upp och rådfråga istället för att boka tid! =) Och mycket lär man sig!

Idag har vi haft intro på nästa kurs, så fram till den 4 december går jag bara i skolan 2 eller 3 dagar i veckan, det innebär inte att man är en massa ledig för vi har Mycket seminarium som man ska förbereda sig till! Det är naturligtvis det den lediga tiden är tänkt för men om man ligger i som förra kursen ska man nog kunna fixa några lediga dagar i denna kursen med! v.44 hade jag tänkt komma hem för då har min mamma lov och då kan vi fixa och dona tillsammans!

Ja, Texas har fått sitt bad, nu är det min tur! Duschen nästa!
/K


Härliga minnen från sommaren!


Kommentarer
Postat av: MAMMA

HEJ!

SER FRAM EMOT EN NY VECKA HÄR HEMMA, DET VAR MYCKET TREVLIGT FÖRRA GÅNGEN. HOPPAS BADEN HJÄLPER TEXAS DET ÄR JOBBIGT NÄR DET KLIAR.

HA DET BRA !

2009-09-28 @ 19:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0