Tand nr 2

Ja så är då andra tanden ute. Fick ju en tid lite hastigt till idag kl 08.30 för min tid belv inställd på tisdag. När jag kom till receptionen idag fick jag order att gå ner till röntgen och ta lite extra bilder då de hade upptäckt lite problem med den. Jaha tänkte jag, har jag inte hört talas som, det var ju den andra tanden som det var mer lutning på ochs vårare att komma åt!? 1h senare var jag klar på röntgen och det var dax att börja dra och slita. Problemet var föresten att den här tanden inte kommit upp lika mycket och låg betydligt närmare nerverna som finns där. Efter lite bedövning, lite påfyllning av bedövning, en bitkudde, lite mer bedövning så var tanden ute! Fick totalt mycket minder bedövning eller på rätt ställe för kinden och tungan känns inte alls lika "bulliga" eller bortdomanade som sist men det gjorde inte ont! Skönt, pirret i ansiktet var inte skönt förra gången! Går rätt bra just nu! Får se om det blir läkemedlestena idag 15.30 eller om jag åker hem, hinner inte riktigt med både och så om jag gör tenta åker jag hem imorgon! Nu ska jag fortsätta vänta på att bedövningen ska släppa... ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Stackars dig! Men nu är det väl klart eller?! Tandläkaren är inte min favorit...fast det är tur de finns!

2009-02-07 @ 00:14:13
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Kitty

Nää, inte än! =( Två tänder där uppe kvar men ska nog ta det på samma gång nästa gång, SEN är jag KLAR! =D Då är det bara resten av "jobbet" men det är nog inte så här jobbigt ;)

2009-02-07 @ 18:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0