Solbränd, kanske!?

Tjo! Har ni blivit lurade idag? Skriv gärna och berätta så fler får ha roligt åt det då ;) Jag har klarat mig fint!

Har haft en TOPPEN DAG på praktiken! Har varit på ECT och suttit med vid länsrättsförhandlningar, men störst av allt, Äntligen har jag gett min första Intramuskulär injektion! Ni vet en sån där spruta man får i rumpan. Hjärtat satt i halsen men nu är det gjort och det gick jättebra! Patienten som fått en likdan spruta igår tyckte jag gjorde det bra ;) Lite illa att gå hela ssk-utbildningen utan att ha gett en injektion, många som gör det och jag ville inte vara en av dom. Jag har inte haft tillfälle förut så nu känns det bra i alla fall!

Slutade kl13.15 och ville bara ut och njuta av det fina vädret! Här är svag vind och 12 grader, i skuggan! Decci vart hemma idag så när jag kom hem gjorde vi negerbollar och packade in katten och hunden i bilen och begav oss till de stora fotbollsplanerna i Kviberg för att pick-nicka! Och det var jättemysigt, helt plötsligt när jag tittade på klockan hade vi suttit där i 2h! Satt kvar en stund till innan vi åkte och handlade och nu bränner det gått i ansiktet! Inte så där som när man varit ute och det har vcarit kallt utan för solens underbara strålar! Det sägs ju också att vårsolen är den farligaste som tar mest men 2½h en dag i april är nog inte så farligt ;)


På promenad =)

Kommentarer
Postat av: Josse

Ja, jag blev lurad av lokaltidningen! De hade skrivit att det skulle byggas ett nöjesfält utanför stan, skitkul tyckte jag :P Tills min farfar sa att det var ett aprilskämt.

2009-04-01 @ 18:21:52
Postat av: Kitty

Haha den var ju riktigt bra ju :P Jag hade också blivit glad. Sa det när jag kom idag, mig kan man lura hur enkelt som helst för jag tror på allt och alla ;)

2009-04-01 @ 18:23:20
Postat av: MAMMA

KÄNNS HELT FEL KATT I KOPPEL HUND UTAN KOPPEL.

INGET ÄR SOM FÖRR I TIDEN.

HA DET BRA.

2009-04-01 @ 23:32:36
Postat av: Alma (Segerstad, Hilmer)

I Norrland hade dem gått ut med informationen att dem skulle ställa in all jakt under en 10 års period för o se hur djurbeståndet förändrades eller ngt sånt..

o på vädret sa dem att man kunde se hur vädret för midsommar skulle se ut, med hagel o shit. Kul att jag fortf undrar om hon trodde ngn skulle gå på det eller om det faktiskt var sant :O;)

2009-04-04 @ 13:28:07
URL: http://thatsjustit.blogg.se/
Postat av: emelie

din katt liknar min!! han är också svart =) du måste komma igång och tävla med texas, annars skickar jag magi efter dig, haha.. nu ligger harrys film uppe i min blogg. han är världens bästa!!

2009-04-06 @ 21:40:25
URL: http://www.freewebs.com/gulliga_emelie
Postat av: emelie

what?? jag skrev nyss ett inlägg som inte kom upp.. jaja.. jag har också en svart katt, ser precis ut som den på bilden. nu ligger harrys film uppe i min blogg, han är bäst! min super cairn, 12 år. =) du måste tävla med texas! sätt igång nu eller så skickar jag magi på er, haha..

2009-04-06 @ 21:42:54
URL: http://www.freewebs.com/gulliga_emelie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0