Stora funderingar...

Har sovit helt underbart i natt men så fort jag vaknade började jag tänka på den dumma käken igen, tårarna rinner ner för kinden och Texas kommer och lägger tassarna i knäet och slickar mig på kinden. Han kan inte veta varför jag är ledsen men han finns där i alla fall och utan att jag ber om det söker han kontakt. Tänker på operationen och om det inte går som det ska, då kommer jag ångra mig sååå mycket men samtidgt är det så många som gör den och de blir så nöjda så varför skulle det inte gå vägen för mig? Men det handlar om ett beslut att fatta och känna att jag gör rätt. De dumma är att det är så lätt att säga Nej och ha det som man har det medans det innebär såå mycket mer att säga Ja och genomgå det här!

Har inte ringt och sagt ja ännu, tror ändå jag tar helgen på mig, för att samla tillräckligt med mod för att säga Ja, jag VILL det här! Eller så ringer jag nu :S

Jag har ett kusinbarn, Julia, som också har en sned käkled och ska genomgå precis samma sak som jag under ungefär samma tid, vi har pratat en del med varandra och det känns jättebra att kunna stötta varandra, därför känns det ännu mer rätt att göra detta nu! Inga lätt beslut att ta men bara man visste att skulle bli bra sen skulle det vara så mycket lättare!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hejsan. Självklart är man nervös inför en sådan operation. Jag visste om denna operation kanske fem år innan själva operationsdagen. Det värsta, tyckte jag, var just väntan på att dagen skulle komma.



Du är den enda som kan bestämma vad du ska välja. Jag valde att göra operationen eftersom det var jobbigt för mig att ha sådan full käke, eller vad man nu ska säga. Du ska inte göra operationen om du absolut inte känner för det!



Däremot kan jag berätta att operationen och dagarna efter, inte alls var så som jag hade tänkt mig. Kände ingen smärta och var inte så svullen. =)



Innan jag opererades skrev jag en tankekarta om operationen. Skrev allt som jag kom på; smärta, svullnad, viktnedgång, skola etc. Det kanske du kan göra om du är nervös, för det hjälpte för mig!



Ställ frågor om du har! =)

2008-10-03 @ 16:40:01
URL: http://karlssonellen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Ja ska också operera min käke. Förstår precis hur du känner dig, men tro mig, tiden går så fort och det absolut värsta är väntan. Fatta bara beslutet så går resten av sig själv. Fick också operera ut mina visdomständer o de e en baggis, ja hade inte alls ont utan tyckte mest det va spännande att gå o pilla på stygnen o se ut som en badboll i huvudet!! Jag opereras om 1,5 veckor ungefär.. Känns lite konstigt har vetat om de här i så många år o nu är det dags, den 15 oktober.. Lycka till med din behandling!! Maila gärna om du vill dahlgren[email protected]. / kram Hanna

2008-10-04 @ 10:11:35
Postat av: Mariell

HEJ KITTY!!

grattis i efterskott! jag är JÄTTE ledsen att jag glömde dig! jag tänkte på det hela dagen, men hade inget tilfälle att skicka ett mess. och på kvällen var jag så trött och hade glömmt det... så kom jag på iadg att jag har inte hört av mig och grattat! men jag skickar BAMSE stora GRATTISKRAMAR nu istället!



jag är övertygad om att det kommer gå bra med din behandling! lycka till!



Massor med kramar, Mariell

2008-10-05 @ 14:32:14
URL: http://marielldahlstom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0