Högvakten i Stockholm!

Nu har jag kommit hem igen, eller jag var hemma kvart i sex om ni vill veta exakt ;) Har haft en helt underbar dag! Gått och skrattat åt mig själv och så =P Gick upp 04.15 och gick ut med Texas, har aldrig varit så lugnt och så mysigt på morgon promenaden! Tystnaden infinner sig i storstaden också bara man är uppe vid rätt tid ;) Sov hela vägen upp till stockholm så det gick riktigt fort! Ville sova lite till när vi var framme ;) Hade fått en vägbeskrivning från Decci så jag visste ungefär var jag skulle, gick över vattnet mit gamla stan, det var ju på rätt håll men jag såg inget slott!? :P Fick fråga och jag var väldigt rätt ;) Tittade på vakterna som var ute ochs å ringde Tim, såg honom genom fönstret, vinkade på honom sen gick jag en runda i gamla stan och tittaded i alla skyltfönster! När klockan närmade sig 10.00 gick jag upp till vakten igen för då skulle de vara vaktbyte och då skulle jag få se bror in-aktion! Haha stackars bror, jag sprang efter dom hela vägen runt slottet, kände mig som värsta förföljaren! ;) Men vad gör man inte!? Och det var en mamma och en bror till någon annan som också hängde på så jag var inte själv ;) När de gått ett varv runt slottet och Tim kommenderat bytena på de ställen han skulle gick han in på gården igen och så försvann han igen! Då var klockan 10.30 och jag skulle vara tillbaka 12.00 då de "stora" vaktbytet skulle vara med vaktparad och orkester så jag tog en snabbis tillbaka till "city", åt en hamburgare på MAX och sen var jag tillbaka vid slottet precis lagom! De har varit en helt galen dag och jag är så glad att jag åkte! Här kommer lite bilder! Nu ska jag snart sova, ska upp 05.00 imorgon, ja varje morgon tills på söndag :P

Ha de fint!

Klicka på bilderna så får ni se dom i större format!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack min dotter för att du reste upp och såg min son och din broder i Högvakten , man kan inte vara annat än stolt att se han, ligger ju lite arbete bakom för att få till det

2008-11-12 @ 20:13:59
Postat av: Mamma

Härliga bilder! Tack för att du åkte till Stockholm.

Dagen verkar ha varit härlig.

2008-11-12 @ 23:01:32
Postat av: Mamma

Verkligen härliga bilder. Härligt att du kom iväg.Du verkar ha haft en mysdag.

2008-11-12 @ 23:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0