Djursjukvådare

Japp!  vecka 34 går jag intro som Djursjukvådare sen är det jag som har ansvaret för djuren på blåstjärnan ;) Så tänk på det när era djur blir sjuka och ni är i Göteborg ;) Alltså jag ska ju fortsätta och plugga och så men jag ska jobba extra på helger! :D Kommer äntligen få sätta lite kanyler och ta lite blodprover och ge lite mediciner! Jag är en liten fegis som inte vågat tidigare men nu är det dags och jag ser fram emot det! JAG KAN KLARA DET!! Man har ju alltid någon att be om hjälp!

Sitter vid köksbordet med min nya lilla leksak ;) Har bakat två kakor som står på kylning som jag ska bjuda på imorgon! Visste ju inte när jag köpte ingredienser till dom att jag skulle komma tillbaka efter 3 veckor men jag vet att de alltid uppskattas med kaka på Blåstjärnan ändå ;)

Borde gå och packa klart det sista, i alla fall Texas väska som ska med till Blekinge. Vovven ska vara hemma i nästan 1 månad! Fast nu kom jag på att det blir ju bara tre veckor för jag ska ju åka upp en vecka tidigare till Göteborg för att ha intro till Djursjukvådare! ;) Tyckte jag lika gärna kunne få det gjort som att gå hemma själv i huset när familjen jobbar :P Och jag längtar redan dit så jag tror jag beslutade mig helt rätt ;) Aja men det var inte det jag skulle skriva om nu, det har jag ju redan skrivit om där uppe! Den 13 augusti ska Texas opereras! Han ska kastreras. Han har urinläkage och för att slippa få en spruta en gång var 4:e månad så gör vi så här! Det ska ju ändå inte bli några Texas bebisar! =)

Återstår väl bara att önska er en bra kväll och morgon dag då! Och så hoppas jag att ni inte har missat USABLOGGEN samt att ni kommenterar mycket!!

Hej då!
/Kitty och Texas

Kommentarer
Postat av: MAMMA

HEJ!

STÅR PÅ USA BLOGGEN 12 DAGAR KVAR. DETTA KAN JU INTE VARA RIKTIGT! KOLLA LÄGET!

2009-07-22 @ 00:05:49
Postat av: Pernilla Å

Hejhopp!

Nu har livet gjort en ny vändning hos oss och Benji har kommit "hem" igen. För gott den här gången. Det är ju här de ska bo, de små brödernabus. Hoppas kastrationen går bra och att han behåller sin vackra päls. Hullet brukar också bli något "mer" men det kommer bra att göra Texas gott.

/P

2009-07-22 @ 10:12:26
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0