4 veckor

4 veckor till operationen, har inte lagt in någon nedräkning för jag försöker att inte tänka på det hela tiden! :) Och det går bra! Ibland har jag helt förträngt det, men det kan ju bero på att det hela tiden händer något, idag till exempel har jag varit på arbetsintervju för det där jobbet i Lycksele. Hade kunnat skriva ett helt inlägg om det men idag kände jag mer för att skriva om min operation. Men för de som undrar så gick intervjun bra, har inte fått något jobb men det lutar väl åt att det blir ett nästa år, precis som jag vill ha det!

Har fått en massa tider att passa från käkkirurgen, det är verkligen fullt upp. På måndag 27/9 ska jag på narkosbedömning! Hoppas verkligen de tar mer än ett blodtryck och en puls då, annars blir jag rädd ;) Sen den 12 oktober är det dags att ta nya poträttbilder, ska till käkkirurgen efter det och ta avtryck och efter de ska det tas röntgenbilder, allt på samma dag, det är ju skönt det i alla fall! Den 14 Oktober ska jag till tandställningsregleraren en sista gång med, vet inte riktigt vad hon ska göra då, titta lite bara kanske ;) Efter det besöket är operationen nästa, 18 OKTOBER! Har läst en del bloggar och det har varit skönt. Just nu går jag mest bara och tänker att jag kommer bli förkyld och att operationen måste skjutas på, det är DET ABSOLUT SISTA JAG VILL! Snart kommer jag väl att bli sjuk bara för att jag intalar mig det :/ Vågar inte ens gå och träna för jag har intalat mig att jag nog kör slut på mig då och blir sjuk, så jag låter bli! Mina långa promenader med vovven räcker för nu :) Annars har jag nog inte hunnit tänka så mycket om operationen. Det är i så fall när jag ska sova, om jag börjar komma in på operationsspåret då så blir det en hel del, tanken med den här operationen är att den ska göras innefrån munnen, men någon kväll innan jag somnade hade de gjort den utifrån och jag hade ärr överallt i mitt fina lilla ansikte :( Det är nog det värsta jag har tänkt, bara så ni vet ;)

De har sagt att jag ska ligga inne 2-4 dagar efter operationen, min mamma är i Göteborg hela tiden och det känns väldigt bra! Jag har aldrig varit på sjukhuset som patient, eller jo, en natt har jag och mamma sovit där när jag var mindre men jag kommer inte ihåg så mycket av det. Nu har jag ju läst till sjuksköterska och så ska jag själv vara den som ska tas om hand om. Och den alla häftiga apparater ska användas på. Det är jag inte van vid, ska jag ens säga att jag är sjuksköterska? Kan ju alltid köra med att jag är djursjukvårdare ;)

Kan inte fatta att det är så nära, jag var jättenervös inför arbetsintervjun idag, hade så ont i magen att jag inte visste om jag kunde gå till spårvagnen :P Undra hur jag då kommer må dagen innan operation, och morgonen innan operation!? Och hur kommer jag reagera på alla läkemedel man får!? Jag vet ju mycket om hur det fungerar och vad jag kommer få. Har delat ut otaligt många premedicineringar och tagit hand om folk efter operationer ;) Och ibland känns det lite jobbigt att veta så mycket, även om de som inte vet kanske önskade att de visste mer...

Mamma kom på världens bästa idè i alla fall! Mamma och Ulrika kommer upp till mig på fredagkvällen, vi shopparloss lite och så ska vi gå på musikal på scandinavium! :D Det blir en Grease föreställning! Så nu ser jag fram emot den helgen med :) På ett skräktblandat sätt gör jag det ändå, det kommer gå bra, det kommer bli bra och det kommer göra mig en smärtsam erfarenhet rikare! Jag är ju lite fascinerad av sjukvården, annars hade jag inte valt mitt yrke, och nu ska jag få se allt från andra hållet! Häftigt, hemskt och jag vet inte vad.

Kunde skriva det här inlägget omåttligt långt känner jag men jag tror jag nöjer mig så här! Jag skriver för min skull och inte för eran skull ;) Kommer vara kul att läsa detta senare i livet. Ett helt inlägg med massa tjöt! Kanske inte så rolig läsning för er när ni går in och läser detta inlägget. Men tro mig det kommer säkert blir fler av den här typen ju närmare vi kommer!

God natt!

Kommentarer
Postat av: MAMMA

DETTA ÄR DIN SIDA SÅ BARA SKRIV AV DIG. I KVÄLL HAR VI TAGIT NER SOMMAREN OCH HAFT KORVGRILLARKVÄLL MED lARSSONS O PEARSONS.TREVLIGT SOM VANLIGT. ELIN HAR PRATAT MED TIM IKVÄLL IMORGON FÅR DE REDA PÅ OM RESAN GÅR VIDARE. DET FÅR VI VERKLIGEN HOPPAS FÖR DIN BROR ÄLSKAR SJÖMANSLIVET. SOV GOTT!

2010-09-22 @ 22:48:13
Postat av: Robyn

Ha det bra!

/R

2010-09-23 @ 17:38:48
URL: http://nikeojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0