Lång dag!

Den här dagen har kännts väldigt lång! Vet inte riktigt vad jag ska göra med den! Vill bara att det ska bli imorgon!

Moster och Kusin var på ett snabbesök! Det var trevligt! Och så fick jag lite energi till att ta ut hunden och mig på en promenad! =) Solen har inte riktigt kunnat bestämma sig om den ska vara framme eller inte men lagom till att vi gav oss iväg hade den bestämt sig, den skulle vara framme! :)

Nu har vi kommit in igen och hunden, ja han skulle behöva ett bad igen men det fick räcka med handdukstorkning, han kommer ju bli lika skitig igen efter nästa promenad! ;)

Han hittade en vattenpöl att roa sig i på promenaden också, en vattenpöl, får nog formulera om mig, MASSOR av vattenpölar att roa sig i! Men de är rätt så rena, skitigast blir han av att gå på den blöta asfalten! För där är det inte rent!


Voff-Voff



För ett tag sedan hörde jag att russin och vindruvor är farligt för hunden. Min hund är uppväxt med russin och vindruvor, inte i överdrivet stora mängder men fler än 7st! Får typ ångest när jag läser det här, kan ju vara glad att min hund lever!
Skäms:( Om han en dag drabbas av njursvikt kanske jag vet varför, hur bra känns det! En redan dålig dag blev ännu sämre!

Russin och druvor: innehåller ett okänt gift som kan ge hundar livshotande akut njursvikt!! Uppkastningar och diarré är symtom upp till två timmar efter intag.

Efter 24 timmar kan akut njursvikt och kroniska njurproblem uppstå, i värsta fall kan hunden dö. Hos en del hundar behövs inte mer än 7 russin för att framkalla förgiftningstecken.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0