Vardag igen!

Japp! Idag var det dags att gå till skolan igen! Folk undrar var helgen tog vägen, det gör jag med kan jag säga! Men har haft himla trevligt på jobbet dessa fyra dagar! Men lite skönt är det att gå tillbaka till pluggandet! Hur hinner man med allt när man jobbar heltid?! Den frågan har jag inte fått svar på genom att jobba 8-17 i fyra dagar i alla fall! Hem, snabbt ut med hunden, gå och träna, gå med hunden när man kommer hem, laga mat för annars har man inget att ha med till jobbet dagen efter, gå och sova, upp tidigt, jobba komma hem vid 17.30 ut med hunden och gå 1h, lägga sig i soffan, puff, kvällen slut, sova, gå upp och jobba! Hur fungerar det liksom!? ;) De senaste 3åren har jag ju gått kanske 9-12 ibland 9-16 och oftast varit ledig minst en dag i veckan!  Det är najs att vara student helt enkelt! ;) Fast allt har ju för- och nackdelar! Jag lär mig nog svaret på den frågan om några månader förhoppningsvis! Har ju inte ens haft tid/ork/lust att blogga dessa dagarna :P

Men det har hänt en del! Jag har vunnit 75kr på triss, medans resten av kortedala vann miljoner på grannyran ;) Nej inte hela Kortedala, det var 415 13 som vann, jag bor på 415 11 ;) !!! :P

Jag har fyllt på spolarvätska! Det frös på rutan när jag tvättade den så det fick bli bara koncentrerad såndär grej! Men det behövs lite till för nu är det kallare här i göteborg igen! -8 grader ikväll! Bra att veta eller hur ;)

Texas har varit och simmat på jobbet så han luktar gott när han ska hem till stora syster och hälsa på till helgen ;)

Var biljettkontroll på spårvagnen idag! Ända ute vid Kortedala Torg! Så långt har nog kontrollanterna aldrig åkt förr! Men jag har ju betalt 3månader så jag slapp springa av spårvagnen denna gången, eller böta 1200kr :S

Nu sitter jag och äter en alldeles saftig fläskfilé! Inte en grad över lägsta innertemperatur ska det vara ;)

Tycker väldigt mycket om Johan Falk filmerna som går på söndagkvällen på tv4, igår avslutade vi veckan med en mysig kväll under flera filtar och en hallon och blåbärspaj i knäet! Mm så gott! :)

Nu blir det en lugn kväll framför datorn tror jag, har tvättat också, men den tvätten är upphängd så den sköter ju sig själv tills den vill komma upp när den är torr! :)

Hej då på er!
/Kitty och Texas


Kommentarer
Postat av: MAMMA

HEMMA EFTER AUQA PILATES DET ÄR TOPPEN SKÖNT. ÄNTLIGEN HANN DU SKRIVA I BLOGGEN DET ÄR KUL ATT FÖLJA DIG O TEXAS DÄR TROTS ATT VI PRATAR MYCKET OFTA.

SOV GOTT

2010-01-25 @ 21:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0