Alla Hjärtans Dag!

Idag är det en strålande solskensdag i Göteborg! Jag och vovven har tagit en promenad, återigen bland alla hurtiga skidåkare runt Kviberg! Jag försökte faktiskt få nån att hänga med mig och åka längdskidor idag men alla jag frågade var upptagna ;) Så det blev inget av med det idag, men kanske imorgon kväll!

Var som sagt ute och gick och man möter en hel del hundar som är helt galna när man går förbi, idag bestod de galna hundarna av två små varianter, påklädda varsin jacka, Texas gick "här" och vi har ju tränat mycket kontakt så på det brukar han själv lägga till ögonkontakt. Så vi möter dessa galna små hundar på den smala upptrampade stigen och Texas går så fint vid min sida. När vi når den stora vägen står ett par och tittar på oss, kvinnan säger till mig "Vilken fin kontakt ni har, ni tränar en del va?" Det är så härligt och få en uppmuntrande kommentar ibalnd, bara så där oväntat, att någon ser min och vovvens kontakt utan att jag har gjort nåt. Jag menar okej om man står och gör senap och ketchup, eller lite vila och cirkel ;) Men nu bara gick vi och hon såg ändå på oss att vi hade kontakt! Hon har gjort min dag till en bra dag! :)



Jag och den stårlande hunden i det strålande solskenet i Göteborg
på alla hjärtans dag ;)


Kommentarer
Postat av: Eva-karin

Hejsan! Hur var VFUn i dag då??? Hoppas att den var bättre :) Och du råkade inte ta reda på vad som händer om man blir "sjuk"???

Jag satt och surfade runt lite och hittade ett ställe där de ska ha alilitytävlingskurs nu i mars. Så kom att tänka på dig och texas. Så tänkte att jag iaf kan maila länken så kan du se om det kan vara nåt för er :)

http://www.alfahundcenter.se/



Annars ska jag städa undan lite saker och ställa fram vattenskålen till Texas på torsdag. För jag har med största sannolikhet redan åkt när du kommer hit och lämnar honom. Och om jag inte hinner hem innan du åker igen så lägger du bara nyckeln i brevinkastet precis som vi sa :)



Kram

2010-02-16 @ 16:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0