Texas ligger på djursjukhuset

Den lilla vovven, så där snart 7år gamal bestämde sig igår för att äta upp madrass och filt i buren på jobbet! När jag kom vi lunch trodde jag bara att han hade bäddat sönder madrassen för han bäddar rätt mycket ibland. Funderade inte mer på det, på kvällen så kräktes han först upp kvällsmaten, synd tänkte jag nu blir han ju hungrig ;) Sen kom en kräkning till, då kom det vadd, sådan där fyllning som det är i madrassen (var i madrassen) som han hade tagit sönder på jobbet. Jaja tänkte ja han har väl fått i sig lite, han har ALDRIG förut ätit vadd eller något annat, han brukar dra ut det från leksakerna men spottar ut det när han får det i munnen. Sen fortsatte kräkningarna hela natten :( Insåg att den där trasiga madrassen var inte bara sönder, vovven hade ätit upp den! Sen gick vi en liten promenad idag, vi var ju inte så pigga någon av oss efter den natten, inget konstig, ingen filt i bajset! In och så drack han lite, 30min senare kom vattnet upp, tillsammans med mer vadd :( INTE bra tänkte jag! Det kanske är stopp i magsäcken, att det har bildats en propp. Ringde till jobbet och de tyckte jag kunde vänta tills jag började jobba så då gjorde jag det, han var ju pigg! Men han har ju inte fått i sig varken mat eller vatten sedan igår eftermiddag. Snälla djurdoktorn tittade på vovven och konstaterade att han mår bra efter omständigheterna, fick lite zantac mot sur mage och lite dropp därefter blev det kontrast i magen och lite röntgen bilder. jo da kontrasten passerade fint genom tarmarna! Bra, då kanske jag kan ta med honom hem inatt, javisst sa veterinären! Han har ju inte kräkts mer heller! Fast, senare under natten så kräktes han återigen upp, denna gången var det filt :( Och då bestämde vi att han fick stanna över natten för han kommer ju inte få i sig vätska hemma! Känns såklart skönt att han är där och får dropp men oj va tomt det är :) Min lilla hund vad har du ställt till med! Veterinären var lite orolig att vadden eller filten skulle fastna i magsäcken nu, men då kan man förhoppningsvis ta ut det med gastroskopi, men jag hoppas att han kräks och bajsar ut resten! Varför börja äta filt och sovsäng när man är 6½år gammal!?! Han beter sig bara mer och mer som en valp ju äldre han blir! ;)
En lång historia helt enkelt, ni kanske fattar vad han har gjort, orkar inte läsa igenom vad jag har skrivit :P
Nu ska jag sova! I min stora tomma lägenhet, så här tomt känns det aldrig när lilla T är här! :)
God natt!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Stackars er båda! Men vad tänkte voff på egentligen!?

2010-08-12 @ 07:31:08
URL: http://www.kamelens.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0