Att ha hund

Har badat min vovve nu :) Han luktar gott! Ví kan ju inte komma till Västerås och lukta hund ;) Så jag duschade jag med ;)

När jag badade honom stod jag där och tänkte på första gången jag var med när han badade. Jag och pappa var på gotland för att hämta hem min valp, Texas var snart 10v och han skulle få ett bad kvällen innan vi skulle åka hem. Kennelmamman och jag badade Texas och hon visade hur man skulle göra. Jag hade ju då aldrig badat en hund, inte ens sett någon bli badade. Det var skönt att få vara med och ha handledning första gången. Har fått mycket hjälp och mycket handledning av min kennelmamma! Det är tack vare henne jag kan hålla min vovve så fin, han är alltid trimmad och jag kan inte tänka mig att ha det på något annat sätt! Tänk vilken tur jag hade som fick en så bra kennelmamma! :) Det var över 6år sedan jag stod där i duschen och lärde mig hur man badade valp! Haha, jag log för mig själv. Nu har jag badat hund hur många gånger som helst och de blir alltid rena ;)

Till badet hörde kloklippning idag. Har klippt klorna nästan varje vecka sedan han var valp, det betyder att vi har gjort det över 300gånger och ändå tycker vi båda att det är SÅ TRÅKIGT! Men det är något som bara ska göras så det är ju bara att göra det. Det är inte det att han är svår att klippa klorna på eller något men det är bara inte kul! ;)

När man har hund göra man många andra saker också på 6år har vi garanterat gått mer än 2000 promenader tillsammans, det har bjudits på mat mer än 4380 gånger och en hel hög med kötbullar har förbrukats. Timmarna vi har lagt på olika sorters träning går inte att räkna. Tänk va mycket vi har gjort Texas! :) Nej nu spårar det här ut! Dags att packa väskan och laga lite mat!!

Kramar från Kitty och min Texas



Kommentarer
Postat av: MAMMA

JA TÄNK, JAG SOM VAR SÅ HUNDRÄDD, JA ALL RÄDSLA ÄR INTE ÖVER, MEN JAG HAR TAGIT HAND OM TEXAS MÅNGA DAGAR DET ÄR JU NÅGOT JAG ALDRIG TROTT MIG OM. SÅ JAG HAR VANDRAT VIDARE. NUMERA ÄR JAG JU HÄSTVAKT OCKSÅ. TÄNK VAD MAN KAN BARA MAN BESLUTAR SIG FÖR ATT MAN SKA OCH KAN! TREVLIG RESA! VI HÖRS!

2010-08-22 @ 21:07:04
Postat av: Birgitta

jo visst har vi tur att ha en sån kennelmamma, hon är unik.

2010-08-23 @ 08:33:08
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Josse

Ni är så gulliga ihop!

2010-08-23 @ 22:53:02
Postat av: Pernilla Å

Många är vi som blivit upplärda av hemma, kennelmamman. Och se hur det kan gå! En hund, två hund, tre hund.........och en bonus!



Undrar hur många klor jag klipper i veckan? Hittills har jag klippt 72st (var jag tvungen att räkna ut).

/P

2010-08-24 @ 19:53:13
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0