Agility

Hej!

Idag blev jag ledig! :) Det var skönt faktiskt, efter en mycket händelserik kväll igår kände jag att huvudet var trött idag! :) Jag var med på en undersökning, angiografi, men går in och kollar på hjärtats kranskärl, de som försörjer hjärtat med blod, det tillstötte komplikationer och patienten blev rätt dålig. Läkaren hittade grejer att åtgärda men ville inte göra det på Östra utan patienten fick åka ambulans till Sahlgrenska. Jag och en sjuksköterska från avdelningen åkte med. Man får vara med och se mycket ibland på sina praktikplatser!!

Idag då så frågade jag Eva-Karin om hon och Lotta var sugna på att åka till klubben och träna lite agility. Det var dom! Perfekt när man kan åka dit och träna på dagtid. Planen är upptagen för kurser på kvällarna och det gör att det är svårt att få ihop det. Träningen idag gick iaf bra i det stora hela! Grym hund och gryn handler ;) Till och från iaf! Bara jag har klart för mig vad vi ska och är tydlig så går det riktigt bra! Slalomet var det som inte alls fungerade idag. Först var det ingångarna och när han väl satte ingångarna då slutföljde han inte hela slalomet, trots att vi körde på 4 av 12 käppar! :S Vi avslutade med en fartbana som Eva-Karin kallade det! Det var en perfekt avslutning och både hunden och vi fick springa av oss ordentligt ;)


Full fart på den "gamla gubben" =)


Påväg mot nästa mål!


Svårt att hitta belöningen med örat för ögonen kanske!?


Perfekt hindertagning!


En liten paus är bra ibland!


Men sen är det bara att köra igen!! Lotta och Texas i ett "par" hopp!


Lotta är grym :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Ljuvliga bilder igen, man blir glad när man ser dem. Vad kul ni har:) Blir det någon "uppvisning" i agility i sommar?

Du verkar ha "kul" och spänning på praktiken också:), du gillar ju fart och fläkt.

Ha de gott!

2010-04-20 @ 19:33:09
Postat av: ELIN

Nu ligger det bilder uppe på min blogg! :)

2010-04-21 @ 17:42:42
URL: http://elinhanssons.blogg.se/
Postat av: Robyn

Roligt att köra agility jag ska snart nog börja.

/R

2010-04-21 @ 20:07:06
URL: http://nikeojag.blogg.se/
Postat av: MAMMA

VILKET SÖTT HUNDPAR. ATT DU BARA KUNDE FÅNGA IN DE SÅ OCH ATT DE HOPPADE SAMTIDIGT. HA DET BRA!

2010-04-21 @ 22:32:53
Postat av: anna-karin

Vilka härliga bilder:D

Ser jätte härligt ut!

Spännande på din praktik med:)

2010-04-22 @ 11:09:52
Postat av: Behm

hehe jadu...jag har väl tyyyp tingat ^^ hehe lr ja jag har sagt att jag är intresserad av en röd hane i den kullen som föddes så jag vill/SKA ju ha en ^^

Sen är det ju bara å kolla när man har tid å åka å kolla på dom ^^ när man gjort det blir det ju säkert SJUUUKT svårt å bestämma sig ;)

2010-04-23 @ 16:39:26
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0