"Hej!"

Idag har jag suttit 3h och 45min på Mc Donald i Nordstan! Jag och Maria satt och gjorde vårt grupparbete där, tar bara en kvart dit istället för 45min till skolan ;) Jag stod för bärbar dator och hon för mobilt bredband och vips så kan man ju faktiskt sitta var man vill! :D Vi köpte en varsin latte och såg när folk åt frukost, sen efter nån timme började folk äta lunch och när vi gick var vi typ själva kvar, konstigt det kan vara =) Klara med arbetet blev vi i alla fall! Nu har jag bara en inlämningsuppgift kvar på den här kursen, det är innehållsanalys, jag satt med den en halv engagerade timme efter att jag gått med hunden 1h och sedan suttit ute i solen på en sten en bra stund. Satte mig på balkongen och läste igenom artiklarna till uppgiften, men nä, jag blev inte klokare. Får ta tag i det imorogn kväll elelr söndag kväll! På måndag har jag ett seminarium mellan 13-15 i min anatomi och fysiologi kurs som jag läser vid sidan om, antingen kör jag hem på morgonen innan, eller kör jag hem när jag är klar. Är ledig ända fram till onsdag veckan efter :P Tanken är att man ska göra de uppgifter jag redan har gjort under den tiden, men nu är jag ju bara ledig istället! :D Blir ju hemma lite över en vecka! ;) Va ska vi hitta på då mamma, pappa? ;)

IDAG ÄR DET MIN STORA SYSTERS FÖDELSEDAG OCKSÅ! Och jag missar kalaset :(
Var först med att gratta henne på msn inatt, har skickat brev, har skrivit på facebook och pratat med henne i telefon! Hon känner sig nog inte bortglömd av mig i alla fall! ;)

Efter allt pluggande idag bestämde jag mig i alla fall att tacka ja till Malins erbjudande om en kväll hos Martin, tyvärr var jag redan äten när jag kom, de gjorde taccos, så jag tittade på när de åt men annars var det himla trevligt i alla fall! Glad att jag åkte dit även om jag inte var där så länge! Imorgon är det jobb som väntar och jag kände att jag behövde vara lite själv också så här "kvällen innan den stora dagen".

Jag tycker inte det är speciellt konstigt att gå från spårvagnen när det är mörkt. I början när jag bodde här pratade jag med Decci eller mamma men oftas så ser man inte någon på promenaden som tar ca5min. Men ikväll, klockan var väl typ 22.15 när jag gick så mötte jag två äckliga gubbar, "Heeej!" jag tittade åt ett annat håll och lossades jag inte hörde, och så vänder hans sig om och stannar och tittar på mig och säger "Du va mig en snygg än", usch tänkt jag! Jag såg alla redan mitt hus så jag skyndade mig bara hem in och låste dörren! :P Mind your own business liksom!

Jaha det var min dag i ord! Nu ska jag försöka sova! Känner mig laddad inför imorgon! =)
/K


Lika fint väder idag som igår! Vilken underbar start på hösten!


Kommentarer
Postat av: MAMMA

NU ÄR DET MORGON. JAG KOMMER INTE IHÅG NÄR STARTIDEN VAR MEN ÄR HELT SÄKER PÅ ATT DAGEN BLIR BRA. VI HÖRS!

2009-09-12 @ 09:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0