Iller hur!

Har ju glömmt och berätta om mina nya kunskaper från helgen! Japp, det var då så att vi hade en liten iller som hade ätit något man inte skulle, han hette James. Jag kan säga att jag tycker inte så väldigt mycket om våra "exo djur" som vi kallar dom, det vill säga kaniner, ormar, tamigelkottar, fåglar, illrar med mera, tycker mest om hundar ;) . Men James, som illerna hette då skulle både röntgas och få kanyl, det gick bra, jag höll back när vi röntagde, på säkert avstånd från den "farlig" änden. Sen skulle James få en kanyl, då var det bara jag och en kvar till, jag fick hålla. Jag slapp iaf ha handen framme vid munnen, höll ett rejällt tag om illerna, och Monica som skulle sticka sa att Kitty jag litar på att du håller den nu då ;) Han blev lite arg och försökte nypa oss men han lyckades inte. Och så fort vi var klara med våra förök så var han snäll igen.

 Dagen efter fick jag sticka James, det blev ett stick under skinnet och ett i muskeln! Det gick bra! Man lär sig något nytt varje dag på jobbet! Det är bra det!

Och veterinären, han tyckte jag gjorde ett jättebra jobb på söndagen! ;)





Kommentarer
Postat av: Tommy G

Nämen hur har du tid med att gå i skolan , bara jobb

och diskmaskinsbestyr, riktigt roligt !!

Ha en bra dag vi syns!!

Iller hur:)

2009-10-13 @ 19:55:43
Postat av: Pernilla

Jasså, du gillar inte kaninen? Vi har en jätte söt snäll Cocko här som inte säger ett knäpp när han blir stucken. Fick vaccin i förrgår senast och verkar inte som han känner någonting.



Men Illrar har jag ingen erfarenhet av.

/P

2009-10-14 @ 09:01:31
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0