Hundmat!

Japp här laddas det för fullt! En riktigt bra anledning till att träffa kompisar och sitta och snacka! Malin och Johanna kommer till oss ikväll! Jag ska göra fruktsallad till oss! :P Har köpt jordgubbar från Belgien och jag kunde inte låta bli att smaka på en när jag satte mig i bilen! Det är bland det godaste gubbarna jag någonsin ätit! Mums! =D På tal om mumsig mat så åt vi pepparbiff igår :-) Det är ju helt klart nästgodaste maten som finns efter pappas grillade karrekotletter ;)

Texas har tröttnat på sitt foder, det gör han alltid efter 6-8månader så där! Så igår åkte jag och köpte ett nytt foder! Han brukar alltid uppskatta den nya maten i början sen går det trögare och trögare, den nya maten den här gången ratade han mer än den gamla! Åhh kräsen vovve!? Som tur var hade de smakgaranti så idag gick jag och lämnade tillbaka säcken, fick pengarna i handen tillbaka, det är ingen dålig service det! =)

Åkte till ett annat ställe där de har lite mer fodersorter! Är ju nästan pinsamt när man säger att jag har provat alla fodersorterna i en butik! Hade kikat runt lite på foder igår kväll så jag ville ha antingen Halla foder eller Standardt. Både är helsvenska foder. De hade inte Halla hemma så det blev ett lätt val, Stanardt Normal blev det! 200kr billigare än det fodre jag köpte hem igår MEN ingen smakgaranti så jag kände att det var bäst för vovven att han tycker om det när jag kommer hem ;) Det gjorde han! Så nu är vi både rikare och nöjda båda två! Kunde inte blitt bättre! Nu får vi bara hoppas att hans känsliga mage och hans fina päls fortsätter hålla sig i samma fina form som nu ;)


"Tack matte, den här maten tyckte jag om!"

Kommentarer
Postat av: MAMMA

GOD MORGON!

HÄRLIGT ATT MATEN SMAKADE.

HA EN BRA DAG!

2009-05-17 @ 07:02:06
Postat av: MAMMA

GOD MORGON!

HÄRLIGT ATT MATEN PASSADE HERRN.

HA EN BRA DAG!

2009-05-17 @ 07:04:54
Postat av: eva-karin

Du är allt bra snäll du... Stackars Lotta får äta vad som bjuds :P (fast hon är i prinsip ett matvrak som äter allt så det är ju inte så svårt med henne). Håller tummarna för att hans mage håller för det nya fodret och hoppas ni fick en trevlig kväll. vi kan väl försöka planera in en dag när vi kan hitta på nåt skoj? Kram

2009-05-17 @ 12:24:26
Postat av: Pernilla Å

Åh din kräsna rackare.

/P

2009-05-18 @ 11:24:55
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0