Första visdomstanden ute!

Hmm, det har gått va 1½h sen de tog ut tanden, fortfarande sitter en stor del av bedövningen kvar, det är obehagligt. Ansiktet känns som en stor ballong, eller i alla fall den halvan som är bedövad. Tungen känns som en tegelsten som ligger mitt i munnen och vill inte samarbeta när man ska svälja. Samtidigt som jag vill att bedövningen ska släppa så man får tillbaka känsel i läpp, tunga, kind jag allt som inte fungerar nu så funderar jag på hur ont kommer det att göra då!? De har ju borrat i tandbenet för att få bort tanden och sen slitit och dragot och nu är det bara ett hål!? Det är tydligen en helt annan sak att operera ut än tand än att dra ut den. De säger att vanligen är de två första dagarna värsta med tanke på smärta och att man sen brukar bli rejällt svullen, hmm, tur att man itne ska visa sig för folk i helgen!

Men jag belv förvånad när hon som gjorde det sa att jag bara skulle dra ut tänderna där nere. Inget mig emot sa jag men vi får väl se hur det blir med det. Kanske så att de börjar där nere nu och sätter tandställning och så och att de drar ut de där uppe sen!? Hon visste inget om det, hennes jobb i det hela just nu var bara att ta ut de där nere! Den 10 februari har jag tid igen! Bara att härda ut det här och ställa in sig på en ny period!

Idag kan man säga att min resa mot operationen 2010 har börjat på allvar!


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Fy va jobbigt det ska vara att bli vis...eller få visdom...för det är väl det du fått?! Den ska du väl inte dra ut...eller operera ut...hur ska det då gå?? Jag har dragit ut några av mina och se hur det har gått :-(

2009-01-13 @ 20:00:56
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Kitty

Håller helt med dig! Vet inte om jag har haft värre smärta än så här någongång! Det är ju inte så vist ;) Kroppen eller knoppen förtränger ju gärna smärta när det är över, tyvärr inte när den är där :/ Tänker på dig!

2009-01-13 @ 20:41:30
Postat av: mamma

Hej!

Ja, nu är det påbörjat som du säger. Jag hoppas du får sova lite inatt. Vi hörs imorgon.

2009-01-13 @ 22:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0