Påskvecka framför sig!

Måste bara skriva av mig det här första stycket, blir så irriterad av allt strul. Mamma försöker säga till mig att det är så livet är men jag vägrar om och om igen att inse. Det första stycket är bara ett upprepande om mitt stora problem i livet, just nu, min käkoperation! Så det behöver man inte läsa om man inte vill ;)

Har sturlat gärnet med mina tänder, eller inte med mina tänder men med de som ska dra ut dom. Ringde mamma för förstärkning när jag inte orkade mer. Hon har försökt fixa så bra hon kan, på torsdag kanske jag får dra ut en tand och efter mitt gotlandsbesök ska jag dra ut den sista. Jag har tjatat från första tand att de ska ta två samtidigt men fått till svar allt från att "tänderna där uppe ska  inte dras ut" eller "vi hade tänkt ta en uppe och en nere idag men nu när du fick gå till röntgen innan så hinner vi inte de" och den sista "men vi tar båda två där uppe nästa gång, om du vill"! När mamma nu pratar med dom är det HELT OTÄNKBART att de skulle ta båda där uppe samtidigt, för man bedövar inte två sidor samtidigt. *Suckar djupt!* Det betyder i alla fall att jag är halvvägs om man ska se det positivt. Mamma har eventuellt fixat så jag kan dra ut en på torsdag morgon och sen köra hem och att jag kan ta den sista tanden i maj, efter att jag varit på Gotland. Då slipper jag i alla fall missa dansen på Sigges på valborg..! Vill så gärna träffa mina vänner då ju! Får hoppas att det finns tid på torsdag helt enkelt. Känns lite plötsligt och jag känner verkligen inte för det, men förra tanden gick ju riktigt bra så man får hoppas på att det går lika bra efter denna som förra. Om de blir som efter första tanden när jag var hemma i en vecka är jag rätt körd i skolan :/

Men till något roligare! Helgen har varit riktigt bra! Blir glad varje gång jag tänker på gänget valpar på Gotland som ligger där och väntar på att jag ska komma och klappa på dom ;) När jag tänker på min resa i sommar, när jag tänker på mitt sommarjobb! Det finns jättemycket positivt i mitt liv just nu!

Decci flyttar alla sina grejer på fredag! Idag har hon och jag skruvat ner alla hyllor och sånt som man måste göra för att det ska få plats i släpet samt att man ska orka/kunna bära ut det här ifrån. Är naturligtvis lite tråkigt men jag ser fram emot att få köpa nya grejer och som Mormor sa, bara rå om mig själv. Jag är en väldigt vårdande människa och tänker mycket på andra men inte så mycket på mig själv. Det är kanske ett bra tillfälle att börja tänka lite mer på sig själv nu ;) Men inte för mycket naturligtvis :P

Jag ska i alla fall vara hemma i påsk oavsett om jag åker hem på onsdag eller torsdag ser jag fram emot en långhelg med folket i hemmatrakterna! Brosan har fått en lägenhet och håller på att flytta ut! Kommer garanterat bli lite tapetsering och sen har jag en hel del att fixa till min egen lya också. Massa grejer som D tar med sig som jag behöver fixa nu! KUL SKA VI HA!!

Ha en bra vecka! Det tänker jag försöka ha! =D


Energi paket!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

hoppas det ordnar sig! Mammor brukar kunna fixa det mesta, även tandläkartider ;)

2009-04-06 @ 08:24:37
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Jossan

En blogg är till för en själv, så jag tycker du kan gnälla hur mycket du vill! :)

2009-04-06 @ 11:25:28
Postat av: eva-karin

Åh din stackare.. är det visdomständerna som ska ut eller? Jag har inte varit hos tandläkarn på 2 år och fasar för att gå dit :(

Vad kostar det egentligen att dra ut dem?

Annars kan jag hälsa att allt går bra med lilla Lotta och jag ser verkligen fram emot att vi ska få träffa er två. (Hoppas även kunna få lite träningstips och råd av dig som har hållit på lite längre med hund)

Men nu är iaf löpningen strax slut.. puh... så tråkigt med löpning... förstår varför man vill ha hanhundar :P

Så någon gån efter påsk vore det väl jättekul att träffas. Antingen om du vill komma hit eller om jag ska komma till dig eller om vi vill träffas mitt emellan :)

Hoppas du har det bra på praktiken annars :)

kram Eva-Karin

2009-04-07 @ 19:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0