Hösten här nu, eller!?

Jag måste säga att hösten tar lång tid på sig här i Göteborg! Inte för att jag vet hur det ser ut i övriga Sverige men löven har liksom varit lite gula en lång tid nu! :) När Texas och jag var på promenad idag tog jag med mig kameran för att föröska få lite vackra höstbilder på vovven. Det gick inte så bra, var inte så höstigt, eller så var jag bara på fel ställe! På fotbollsplanen var det i alla fall ett träd som hade ramlat och det hade en häftig nyans av oranget på toppen sen blev det gult och sen grönt! (se bilden!) Jag kom ju inte på den braiga idén att ta kort vid det trädet, det kunde ju blitt lite höstigt; den idén kom Decci på nu, så om det är fint väder imorgon (det har lovat regn!) ska jag gå dit och ta kort och se om det bli bättre! De jag tog nu blev bara röriga och trädiga och ingen bra bakgrund alls helt enkelt! ;)



Idag har jag haft en sån där hopplöst onödig dag i skolan igen då jag kunde gjort så mycket vettigare hemma! Idag har vi fått reda på hur socialstyrelsen gjorde när de bestämmde att de skulle göra Nationella omvårdnadsriktlinjer för personer med demens, vår kurs, vår tenta, handlar om omvårdnaden, inte hur de har gjort för att forska fram omvårdadsåtgärderna! Men den informationen kan man ju hitta på olika hemsidor, varför berättar ni inte det för oss istället!? trodde det var det som var meningen...Suuuck! Så imorgon funderar jag på att stanna hemma och plugga så kanske jag kan vara lite social i helgen ockås men jag är sån "duktig flicka" och får så dåligt samvete om jag stannar hemma! Jag kan ju missa något jätteviktigt ;) Fast vad är så viktigt att man inte kan läsa det själv i så fall!? Får ju ändå reda på vad de har gått igenom på lektionen...Och hela halva klassen funderar på att hoppa över lektionen! Hög klass på utbildnigen!? De vill de att vi ska tro i alla fall, vet inte hur många gånger de påpekat att de är den mest eftertraktade sjuksköterske utbildningen i Sverige och att de ställer stora krav på oss och så vidare...Kan man inte få lite bättre föreläsningar då än att känna sig beviken flera gånger i veckan över kvalitén på utbildningen!?

Slut på klagomål! Efter mat och tvättid och promenad och allt de där man måste göra en tisdagkväll har jag pluggat och det går framåt! Skööönt! Känner mig så nöjd just nu!

Till sist vill jag skicka en tanke till min storasyster och hennes häst, Pachá! Se till att bli bra lilla pållen! Du är ju så gó!




Krya på dig i ditt onda ben! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Mamma

Evve kom hem för en stund sen. Hon kände sig nöjd ,lite iallafall, för Pachá var lite bättre.

Mamma

2008-10-07 @ 22:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0