En heldag på HMS NYKÖPING

HMS NYKÖPING är ett krigsfartyg som ligger i Karlskrona. Det är en av fem fartyg som utgör de mordernaste stridsfartygen i svenskt vatten. Min bror gör sin värnplikt på den här båten som kock och idag hade de besöksdag så jag, min stora syster och pappa åkte in vid 08.00 och var inte hemma igen förän 15.00! Vi var ute med den här lilla båten i Karlskornas skärgård och den tuffade på rätt bra, men den kändes lite fel placerad men oj vilken upplevelse! Och brosan bjöd allt folk på en uuuunderbar middag, den bästa potatisgratäng jag någonsin ätit med ryggbiff och sallad! Lite bättre mat till sjöss än i skogen hos militärerna ;) På båten fick vi prova en massa olika saker, åka hiss upp och ner i gummibåt, spruta vattenkanon och andas i syrgasmask som rökdykarna har  :) Så Tack marinen för än skit kul dag! Helt slut efter dagens intryck! ;) Så här ser föresten den "lilla" båten ut ;)


(bilden är lånad från internet)


Jaa, så efter den här dagen när energin är som bortblåst av allt har jag suttit i köket med mamma och läst Mamma Mu för henne. När jag var lite var det tvärt om, så det skulle vara så ;) Denna ko! Hon är ju sååå underbar! Här är ett exempel från den senaste boken, Mamma Mu och Kräkans jul: Kråkan sopade undan snö från fönstert och tittade in i ladugården. -Ryck mig i fjädrana! Vad gör hon, sa han. Mamma Mu hoppade upp och ner, upp och ner. Hon var svettig och pustade. -Hej Kråkan, kommer du, kom in! -Krax! Varför hoppar du så där? Kor ska väl stå och tugga och glo i lugn och ro. Mamma Mu såg sig omkring. Sch, det är en hemlighet. Om jag hoppar så mycket så kanske det blir vispgrädde av mjöklen. Det ska bli en överraskning till bonden imorgon. På självaste julafton!.

Haha kunde ni låta bli och le nu eller!? Nää, tänkte väl det ;) Önskar er en skön helg! Det ska jag och Texas ha här hemma i alla fall! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0