Blekinge tur och retur!

En helg i blekinge med helt underbart väder och massa trevliga stunder med familjen! På fredagen då, ett äventyr utöver det vanliga, läs föregående inlägg ;) Och så kom lördagen, då åkte jag och Evve till Pachá, han är på spa i Sösdala ;) Han har en inflammation i knäet som hålle rpå att behandlas så nu står han på ett stall där han ska få simma varje dag för att komma igång! På lördagen var första gången han skulle simma och jag och Evve åkte ner för att hjälpa honom i. I tjugominuter stod han och funderade på om han verkligen skulle gå i. Jag och Evve turades om att lyfta benen och flyttade hans små "tassar" närmare och närmare. Helt plötsligt när vi stod där bestämmde han sig i alla fall för att gå i och i mycket stressat tempo tog han första långsidan men när han gjort en snygg sväng lugnade han ner sig på andra långsidan och tog några fina simtag! Och när han gick upp på rampen och åter finck tyngd på hovarna vinglade han till innan han stolt gnäggade till de andra hästarna i stallet att nu hade han minsan också tagit sitt förast simborgarmärke! *Duktig pålle!* Och ja just de! Innan vi åkte dit var pappa och jag duktiga och plockade iordning utomhus och eldade upp allt brännbart vi samlat på vår lilla eldhög :) Sen på söndagen klippte jag till vovven ;) Med sax och trimmer alltså ;) Så nu är han en riktig snygging igen! Om dock fortfarande lite lurvig på magen ;) Efter det åkte jag och mamma och hälsade på en av hennes elever vars familj har uppfödning av grand danois, de hade 10st 5 veckors gamla valpar! GD är verkligen ingen ras jag någonsin skulle kunna tänka mig men valpar säger jag aldrig nej till ;) *sniff, sniff, bit, bit, lukt, lukt!* På väg hem igen stannde jag hos mormor och moster lisa! De blev så glada av att se mig igen och jag av att se dom! =) Ja sen åkte jag och Texas den långa vägen upp till göteborg på rekord tid för att hinna handla mat och gå på kissrunda innan Gossip Girl började, och vi hann precis! Underbart!

Idag belv det ingen hundträning på bruks, det var typ storm och regnet regnade så jag hade noll komma noll lust att åka dit så vi sket helt enkelt i det! :) Inget bra att träna när man inte har någon lust iaf... Sara i Gamleby lånade en klänning av mig osm hon hade på ett bröllop och idag fick jag tillbaka den, på psten, så Texas och jag gick och hämtade paketet på posten så bar Texas stolt hem det! Han har ett mycket bra grepp, det syntes inte på paketet att han hade burit det ;)

Tenta på Fredag!!!!!!!!!!






Spännande med eld pojkar!?


Lilla Muff, du har inte funderat på att räcka ut tunga lite längre!?

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Nu har jag åter haft en trevlig stund och läst din trevliga text om livet!

Ha det bra!!!

2008-10-20 @ 22:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0