Stormvarning!

Imorse när Decci gick till jobbet och jag vaknade till var det STORM ute, helt galet och regnet piskade verkligen mot rutorn! Svårt att somna om, kändes som om rutan snart skulle ligga på golvet, plus att jag låg och tänkte på praktikplatsen! Några timmar senare gick vi upp, åt frukost och tittade ut, varken jag eller Texas villr ut men han skulle ju vara hemma själv till kl.15 så vi drog på oss regnkläder och gick ut! Vi tajmade regnet perfekt och inte en droppe fick vi på oss men vi höll på och blåsa bort ;) Jag tog en tidig spårvagn in till sahlgrenska, jag har ju aldrig satt min fot där och har ingen aning om hur man hittar! Ibland har sjukhus bra vägbeskrivningar och ibland är de obefintliga! När jag gick där och letade gick jag förbi informationen så jag stack in huvudet och frågade där och så var de problemet löst, fast de gjorde så jag kom 25min tidigt :P Men det gjorde inget, som tur var, hade varit ännu jobbigare i så fall ju :-)

Det känns som at jag och min sjuksköterska kommer gå bra ihop! Ser fram emot 6veckor med massa nya kunskaper som kan göra mig till den där jättebraiga sjuksköterskan jag vill bli! Gahh va kul det ska bli när jag är klar och kan allt :-) Kan allt!? Det gör man ng aldrig men kan tillräckligt för att få min legitimation ;)

Nu är jag ledig imorogn och på onsadg, lite skönt och smälta allt och ladda! Jobbar tor-sön 06.45-16.00! Jippii ;) Funderar på att åka tur och retur till stockholm på onsdagen! Brosan går högvakt vid slottet och det vore såååå grymt och få se honom i pluffs hatt och säga god morgon till kungen eller vad dom gör ;) Får se hur de bli! Ni lär ju få reda på det i alla fall ;)

Tjolahopp på er!


Texas! Mitt alldeles egna lilla krutpacket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0