Polis polis potatis gris =)

Haha jag vet inte om man får säga så men det blir nog bra ;) Nu är det äntligen sovmorgon till klockan 08.00 imorgon! De är sovmorgon med 3h!!!!!! Tror ni man kan sova så länge!? Jag lär ju gå och lägga mig tidigt ivkäll också! Är döds trött! 6 mornar i rad har jag stigit upp 05.00 eller tidigare ;) Fy för! Bumsade i säng klockan 20.00 igår! De ni ;)

Och idag då har jag gått med Sara, det är en annan sjuksköterska på avdelningen, måste byta lite så jag får ihop timmarna som sagt! Det har gått såå bra! Har satt en nål alldeles själv! Tagit blodprov på en äldre man som meddelade att, ja förra gången var de tre stycken som fick försöka, jag klarade det på första! Självkänslan är på topp efter dagen! ;) Fick gå kl 14.00 istället för 16.00! Helt underbart! Så nu sitter jag hemma nöjd och glad med dagen och funderar på vad jag ska göra och i vilken ordning :P Till kvällsmat blir de paj, vore ju skönt att göra den nu så det var klart, fick ett nytt recept igår, prästost i skalet och spenat och feta ost i fyllningen! Låter smarrigt ;)

Precis när jag hoppade av spårvagnen vid gamelstadstorget idag kom polisen, ut ur bilen och batongerna i högsta hugg - "Stoppa spårvagnen!!" Och så viftade de lite med sina klubbor, sen sprang de på den spårvagnen jag precis lyckligt ovetande hade hoppat av :P Undrar var de var för typ på den som de ville ta :P Inte var det mig i alla fall ;)

För den som inte visste det så är min vovve  helt uuuunderbar! Gah, vet inte va jag skulle göra utan honom! Just nu har han kommit in i en kelperiod osm heter duga! Det ska liggas i knä och det ska klappas på och det ska vara täcke och varmt och myyyyyysigt! Hallå, Texas!? Nog för att du tycker om och mysa men nu kan man ju börja undra!? :)



Kommentarer
Postat av: MAMMA

hej!

Läst om din dag det är härligt. Har ju pratat med dig också. Ha det bra!

2008-11-17 @ 22:27:44
Postat av: Ulla-Britta

Det var en händelserik dag! Tur man inte bor i storstan...här finns det inga poliser ;-) på gott och ont...mest ont skulle jag väl tro.

Hoppas du slipper någon som är så svårstucken som jag- jag är operationssköterskornas stora skräck... de senaste gångerna har de fått sätta i foten. Var nästan på väg att bli halsen sist...äckligt. Det har blivit min stora skräck, snart får de söva mig innan de sätter nålen. Tur jag har en port för provtagning.

Jag tror Texas känner att det är vinter på gång och december närmar sig - mysmånaden nr 1 eller hur!? Då SKA man mysa i soffan med en massa ljus både i fönstren och på bordet. Så bädda in dig i soffan tillsammans med honom och njut av ledigheten...när du får chansen. Kram lilla sköterskan - den bästa!!

2008-11-18 @ 22:21:01
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0