På promenad!

Idag har vi varit på promend, all fyra! Det vill säga jag, Decci, Katt och Texas! Det var klarblå himmel och strålande solsken! Super duper! När Katt inte orkade/ville gå längre knöt vi fast honom på magen med halsduken som man gör med små barn. Väldigt smidigt ;) Sen sa han till när han ville gå igen och så höll vi på! Jag gick med honom sista biten, en 5kg katt på magen vat lagom tugnt efter ett tag, hur orkar alla mammor att gå med sina barn så!?

När vi kom hem gick Decci och lade sig lite, hon har varit sjuk i flera dagar nu, hon var hos läkaren igår så vi får väl se om de hittar något. Jag satte mig i alla fall och gjorde lite på grupparbetet. V.47 ska vi vara klara har vi bestämmt, inte så mycket kvar så det vore skönt att få de överstökat! På tal om de så tog jag en extra tidig spårvagn till skolan för att sätta mig i grupprummet där vi var och jag sparade på datorn för att se om arbetet låg kvar, det gjorde det så nu finns det nersparat ordentligt och utlagd på nätet! *phuuuu!*

Igår när jag och Louise satt på spårvagnen var det stopp vid centralen, stod still hur länge som helst kändes det som, efter ett tag åkte vi iaf, föraren sa ingenting, så frustrerande och sitta där och inte veta varför man står still! Åkte ut på "snabbspåret" mellan stan och gamelstaden och vi kommer inte långt innan vi stannar igen - "Det verkar som att den trasiga vagnen fortfarande är trasig så jag vet inte hur länge vi blir stående" ropade föraren ut i högtalaren ;) Vi skrattade lite åt honom och hans trasiga vagn som fortfarande var trasig och sen åkte vi vidare :)

Jag har bokat yoga ikväll också! Det är så härligt att utmana sig lite mer för varje gång! blir ca 6-7gången nu! Känns som en veckoaktivitet, såna man hade när man var liten, gick och dansade, gick på gympa, spelade innebandy eller va man nu gjorde ;)

Nu ska jag äta müslibröd med nykokt ägg! Mums! Ikväll blir det färska vitlökshamburgare, men man måste ju ha något i magen innan yogan ;) Sååå nu ska jag njuta av den innan jag ska skriva klart det sista på arbetet för idag och sedan dra mig till gymmet!

Ha de fint people!


Katt och Texas tillsammans på promenad idag :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Ler vid tänken på katten som är fastbunden på magen. Vilken kul och härlig katt det måste vara. Ha det bra och hoppas vädret håller i sig.

/P

2008-11-06 @ 10:56:35
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0