Kitty sjuksköterska!

Idag har jag tagit två misslyckade blodprov och satt en nål med lite hjälp från en annan sjuksköterska ;) Men den hamnade på plats och oj va blodet sprutade ;) Får nog öva på min smidighet där lite ;)

Texas och jag var på en lite längre promenda ikväll, den gick fram och tillbaka längs den "stora" vägen in till stan och tillbaka. Det är ju mörkt när jag kommer hem om dagarna och här ute på "landet" finns det inga bra upplysta gator att gå, och man vågar ju inte gå var som helst här! Trots att jag har den bästa vakthunden av alla ;) *not! sorry texas du är bra på mycket men att skrämma iväg nån som anfaller oss, nja, de låter du nog mig fixa eller springer därifrån ;)* Men jag tycker om dig så otroligt mycket för den du är! Både dina bra och dåliga sidor! Du och jag är perfekta tillsammans! Och inte så mycket utan den andra ;) *LOVE!*

Oj vilken urspårning av inlägget :P Skulle ju handla om Kitty som sjuksköterska idag! =)
 
Jag har hela dagen gått och små lett på jobbet, jag tänkte på gårdagen! Det är typ det bästa jag gjort! Kommer ha så roligt åt det så länge! ;) Samtidigt så får man alltid ett leenade tillbaka när man går och ler på "mitt jobb"! Jag har varit uppe på dialysavdelningen och sett hur det går till när en apparatt gör njurens jobb! De syr ihop en artär och en ven i armen till en "fistel", fistelen blir som ett större kärl och gör att man kan ta ut en större mängd blod amtidigt sen åker de igenom ett filter i en maskin och in igen i en annan slang. Så galet! Men så underbart! Tänk va mycket man kan göra i vården idag! Men något vi fortfarande behöver är ett bot till all cancer! Avskyr detta onda ting som orsakar så mycket smärta till nära och kära och sådana jag inte känner! *usch* =(

Jag har just precis ätit upp kvällens efterätt, jordgubbar och bananer med glass! Tro mig, det var godare än vad de låter ;) Jag tyckte jag behövde den extra energin nu när jag ska jobba hela helgen! :P Äcsh, man behöver inte alltid en anledning, de räcker med att det är gott och att man njuter av det ;) Får väl springa av mig det på gymet någon annan dag annars :P Förra helgen var jag och sprang både på lördagen och söndagen! Det var såå skönt! Lär jag inte hinna denna helgen... Känner mig så stressad hela tiden, tog ett par djupa andetag när jag var ute och gick och försökte lugna ner mig, funkade en lite stund sen hade jag stressat upp mig igen och fick börja om! Fattar inte varför jag gör så mot mig själv!?

Oavsett är jag stolt över mig på praktiken idag! Jag försökte sätta nål och det lyckades ju med lite, lite hjälp! Det var min andra nål jag någonsin satt! Det är inte det mest märkvärdiga man kan göra men det är så lätt att säga att man bara vill titta och lära sig och aldrig ta nästa steg! Bra gjort Kitty! :-)

Nuu är det snart dags för S.O.S Gute! Tänk den dagen jag är färdig sjuksköterska...................................


Inlägg om mig, bild på mig, måste ju vara rättvist Texas ;)
Åhhh, det skulle inte vara fel att åka tillbaka dit denna bild är tagen *dream on, dream on!*

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Va glad att du slipper sätta nål på U-B. Det är ju tydligen intill omöjligt. Mardröm för en blivande sköterska.

/P

2008-11-13 @ 22:31:58
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Klart din voffe skulle försvara dig om det verkligen gäller! Tvivla inte på det.

2008-11-14 @ 08:23:51
URL: http://kamelens.se/blog
Postat av: MAMMA

Du är alldeles otroligt bra på att skriva underhållande texter. Ha en bra helg!

2008-11-14 @ 23:27:33
Postat av: MAMMA

Jag skulle tycka det var bra med datum vilken dag du skrivit om.

2008-11-14 @ 23:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0