Fest-lig helg!

Det blev en tur till småland och reftele i helgen! I lördags vid lunch åkte jag och Decci ner till Reftele och besökte Jojjo! Ohh, ja just det! Innan vi åkte dit besökte vi systembolaget, de hade klätt ut vodka flaskrona i en röd paljett dräckt och min vodka var nästan slut hemma så jag bestämmde mig för att köpa en bara för "de kan ju va bra och ha hemma!" Hehe de tyckte mamma också, att de kunde va bra och ha hemma, -jag kommer ju på fredag sa hon och fnissade åt mig i telefonen ;) Hihi ;) så är ser den ut!



Texas var så också klar med i bilen så när vi hade gjort oss iordning och käkat lite pizza lämnade vi den underbaraste vovven av alla hemma för en myskväll i soffan eller va han nu ville göra och så begav vi oss. Vi var inte borta så länge innan vi kom tillbaka, plockade upp vovven och åkte till borås :-) I borås var de inflyttningsfest med Zandra och hennes vänner! En mycket rolig kväll som inte slutade fören 05.30, då konstaterade jag att ja, imorgon vid den här tiden är jag påväg till jobbet ;)

Hemma hos Emelie som vi sov hos fanns även Alva och en schäfer tik på 3år. Texas och vovven vars namn jag inte kan stava till busade så det stod härliga till. Innan vi drog oss hemmåt tog vi vovvarna till en stor fotbollsplan och kastade boll, det var så härligt att se vovven knuffas och brottas och bitas och springa, han var så nöjd och glad! Och det var han resten av kvällen när vi kom hem också :-) Han låg till och med och sov när vi åt kvällsmat =) Nu har han dock återhämtat sig och när jag kom hem idag var fullerulle hunden tillbaks =) Me Love that dog! Va hade man liksom gjort om inte han kunde anpassat sig och följt med ut på mattes alla konstiga äventyr!? :)

Det var helgen i korta drag det! Idag har jag varit med på operation, gröna kläder för omväxlingsskull, och plus att när jag gick på lunch fick ajg ha en läkarrock för att skydda kläderna och oj vilken status man fick i korridorerna ;) Tur att inte någon stannade och pratade med mig bara :P Finns ju fortfarande möjlighet att läsa vidare om man vill ha sån status igen ;)  Det var två helt olika typer av operationer, den ena var utan snitt, med titthålsprincipen, fast den var blodogare än den andra iaf :O och Den sista var en liten större operation där man tog bort den ena njuren och urinledaren. Det har varit så interessant och jag hade en sån bra narkossjuksköterska brevid mig så jag har fått en repetition av hela kroppensfysiolgi! Gah tack för en underbar dag alla på op helt enkelt! Imorgon är det tillbaka till avd 30, då kan jag få följa mina op patienter från idag post.op också och det är ju alltid spännande!

Nu ska jag och Texas ut och gå sen ska jag laga mat och fixa tvätten och sätta upp min ljusstake i fönstret :) Hej hopp på er!

Kommentarer
Postat av: MAMMA

Det var en tjusig flaska den får du spara länge. Ha det bra

2008-12-01 @ 19:58:52
Postat av: Pappa

Jaha de va den du druckit ur när vi pratades vid

Därför de var lite svårt att förstå Göteborska=)

Lät ungefär såhär blla blla hick blla blla hick!!

Ha de bra min dotter!!

2008-12-01 @ 20:42:55
Postat av: Pernilla

Vilken festlig flaska. Den går ju inte att motstå att köpa.

/P

2008-12-02 @ 08:57:07
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Ulla-Britta

Kändes det bra att vara läkare för en stund? Du kunde ha fått träna på mig ;-) Snygg flaska! Hur stor var denna njure som de tog ut? Min vägde ju drygt 3 kg...eller om det var mer, kommer inte ihåg nu -stor var den! Skulle så gärna ha velat se den men det fick jag inte :-(

Förstår att pappa blev fundersam över "dialekten"...tur du har vovven som håller ordning på dig! Fast det är nog ingen som är orolig för dig, du håller nog ordning på dig själv. Jag har glömt klippgrejerna...mitt kom-i-håg är väldigt dåligt men har du inte skickat redan så ska jag kolla var det var jag skickade.

Kram

2008-12-02 @ 16:28:43
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0