En helg med mamma!

I fredags kväll hämtade jag mamma på stationen! Zandra som också var på besök roade Decci och de hade förfest hemma hos oss hos =) När de gick satt vi uppe och pratade lite innan vi gick och lade oss. De var en konstig natt och ingen av oss sov särskilt mycket! Zandra kom hem vid 07.45 och Decci vid 11.00, fråga mig inte va de hade gjort!? :P Men de hade nog haft en kul kväll iaf ;) Mamma och jag var på väg till IKEA och mötte Decci precis i dörren när vi skulle gå ;) Jag är rätt glad att mamma var här så jag inte var med ute ;) Jag brukar tröttna på att vara ute och dans runnt två, tre beroende på hur kul folk de är ute och så ;)

Så på lördagen var vi först på IKEA, köpte massa fina inrednings artiklar och det blev så fint hemma nu när jag satt upp allt det nya! När vi var klara på IKEA drog vi in till stan och gick i massa mysiga butiker. Jag köpte några få plagg men det var inte prova-kläd dag utan vi gick mest runt och tittade på alla fina julsaker! När vi var nöjda med stan ålte vi hem och lämnade av alla grejer och satte oss ner en liiiten stund innan vi begav oss in till Liseberg! Vi gick förbi isrinken nästan samtidigt som kaninerna skulle ha isdans uppvisning så vi stannade till där och det var helt underbart att se =) Sen gick vi en sväng, provsamakade allt, på alla ställen där de bjöds och sen gick vi hem =) Både var trötta efter dagen så det var skönt när vi kom hem att bara sätta sig ner! Satt upp till sena natten och skrev julkort ihop som mamma tagit med sig att pyssla med! Hör mysfaktor på den alltså! Söndagen tog vi det mest bara lugnt på! Mamma och jag åkte in och gick i lite fler affärer innan vi lämnade av henne på tåget =) Tack mamma för en toppen helg!

Nu är det bara den här veckan också sen åker Decci till Afrika. Hon åker på fredag! På lördag ska jag nog åka och bugga i Trollhättan med Malin och hennes kompisar! Fy va kul de skulle vara och få dans av sig lite! En kompis till Malin som tycker om att sy frågade om hon inte kunde få sy tre likadana klänningar, efter våra mått då, och sätta upp våra hår och ha glitter i =) Det vore ju lite häftigt får se hur det blir med det! Jag är lite feg av mig, tänk om klänningen inte ser bra ut på mig, eller kanske att jag inte ser bra ut i klänningen ;)

Nej, nu börjar det bli dags att göra sig iordning för att fara! Hunden och jag har varit ute. Det är rätt skönt att gå på promenad så här tiditgt när man väl kommit upp för man möter aldrig någon ute så Texas kan spring fritt och kissa på buskar han aldrig brukar kissa på annars ;) Annars är han inte så morgon pigg och så fort vi kommer in igen och han har ätit frukost går han och lägger sig och sover igen =) Min alldeles underbara........


Kommentarer
Postat av: MAMMA

TACK FÖR EN UNDERBAR HELG!

SÅ LUGN OCH HÄRLIG OCH SÅ MYCKET VI FICK GJORT OCH UPPLEVA.

HA DET BRA! TILLS VI SYNS!

2008-12-08 @ 22:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0